Duaal Leren (B-ODISEE-OBB72A)
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
De student(e) heeft een toestemming van coördinator 'duaal leren' nodig om dit OPO te kunnen opnemen in zijn/haar ISP.
Het is noodzakelijk dat er reeds een aanzienlijk aantal credits in beroepsspecifieke OPO's zijn verworven voordat de student toelating krijgt om een duaal traject op te nemen.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor in het bedrijfsmanagement (Brussel) (Afstudeerrichting supply chain management) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
26 sp. Duaal Leren (B-ODISEE-OBB72a)
Inhoud
Studenten kunnen kiezen om in fase 3 via een duaal traject de verwachte competenties te verwerven. Zij doen dit via een duaal traject waarbij zij 'leren' in een reële bedrijfscontext. Naast dit werkplekleren volgen zij ook het OPO' 'douane, BTW en aczijnzen' op school
De keuze van het bedrijf waar de student het werkplekleren doet wordt gebaseerd op de interesse van de student. Het is belangrijk dat de student(e) een duidelijk beeld heeft over de weg die hij/zij wil inslaan tijdens beroepsleven én over de nodige maturiteit beschikt om zijn/haar leertraject in eigen handen te nemen (eigenaarschap).
De student(e) die het keuzetraject 'duaal leren' wenst op te nemen, neemt hiervoor contact op met de afstudeercoördinator.
Studiemateriaal
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=32588
De communicatie gebeurt individueel tussen de student(e), de externe mentor en de interne begeleider via e-mail en persoonlijke gesprekken.
Toelichting werkvorm
Werkplekleren
De student(e) is van maandag tem donderdag op de werkplek. Vrijdag volgt de student(e) les op de Hogeschool.
Evaluatieactiviteiten
Duaal Leren (B-ODISEE-O73134)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De student(e) wordt geëvalueerd gebaseerd op de bereopsspecifieke competenties gebaseerd op de 'beroepsrol' en de algemene competenties.
Er worden 2 tussentijdse gesprekken en 1 finaal evaluatie gesprek georganiseerd tussen de student(e), de externe mentor en interne begeleider. De student(e) bereidt deze gesprekken voor en toont aan dat de vooraf vastgelegde competenties in voldoende mate verworven werden.
In de handleiding 'duaal leren' -die integraal deel uitmaakt van deze ECTS-fiche'- wordt het evaluatieproces uitgebreid toegelicht.
Toelichting bij herkansen
Voor dit OPO is geen herkansing mogelijk