Duaal Leren (B-ODISEE-OBB72A)

26 studiepuntenNederlandsEerste semesterEerste semester
Hendrickx Nadine (coördinator) |  Hendrickx Nadine
Kernteam Bedrijfsmanagement (BA)

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
De student(e) heeft een toestemming van coördinator 'duaal leren' nodig om dit OPO te kunnen opnemen in zijn/haar ISP. 

Het is noodzakelijk dat er reeds een aanzienlijk aantal credits in beroepsspecifieke OPO's zijn verworven voordat de student toelating krijgt om een duaal traject op te nemen.

Onderwijsleeractiviteiten

26 sp. Duaal Leren (B-ODISEE-OBB72a)

26 studiepuntenNederlandsWerkvorm: StageEerste semesterEerste semester
Hendrickx Nadine
Kernteam Bedrijfsmanagement (BA)

Studenten kunnen kiezen om in fase 3 via een duaal traject de verwachte competenties te verwerven. Zij doen dit via een duaal traject waarbij zij 'leren' in een reële bedrijfscontext.  Naast dit werkplekleren volgen zij ook het OPO' 'douane, BTW en aczijnzen' op school

De keuze van het bedrijf waar de student het werkplekleren doet wordt gebaseerd op de interesse van de student. Het is belangrijk dat de student(e) een duidelijk beeld heeft over de weg die hij/zij wil inslaan tijdens beroepsleven én over de nodige maturiteit beschikt om zijn/haar leertraject in eigen handen te nemen (eigenaarschap).

De student(e) die het keuzetraject 'duaal leren' wenst op te nemen, neemt hiervoor contact op met de afstudeercoördinator. 

https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=32588

De communicatie gebeurt individueel tussen de student(e), de externe mentor en de interne begeleider via e-mail en persoonlijke gesprekken.

Werkplekleren

De student(e) is van maandag tem donderdag op de werkplek. Vrijdag volgt de student(e) les op de Hogeschool.

 

Evaluatieactiviteiten

Duaal Leren (B-ODISEE-O73134)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Portfolio

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De student(e) wordt geëvalueerd gebaseerd op de bereopsspecifieke competenties gebaseerd op de 'beroepsrol' en de algemene competenties.

Er worden 2 tussentijdse gesprekken en 1 finaal evaluatie gesprek georganiseerd tussen de student(e), de externe mentor en interne begeleider. De student(e) bereidt deze gesprekken voor en toont aan dat de vooraf vastgelegde competenties in voldoende mate verworven werden.

In de handleiding 'duaal leren' -die integraal deel uitmaakt van deze ECTS-fiche'- wordt het evaluatieproces uitgebreid toegelicht.

Voor dit OPO is geen herkansing mogelijk