Muzische vorming 2 (B-ODISEE-OAL94A)

Doelstellingen
Ik ervaar de muzische processen van het beschouwen en creëren met als doel de kinderen gericht te kunnen begeleiden in beschouwings- en creatieprocessen.
Ik ontwikkel kwaliteitsvolle muzische lesconcepten vertrekkende vanuit de leerplannen en onderwijsdoelen (eindtermen).
Ik verken verder de boeiende wereld van kunst & cultuur in functie van eigen lesconcepten.
Ik stimuleer een muzische grondhouding bij mezelf en bij de kinderen.
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijk zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OO3011 : Muzische opvoeding 1.2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OO3029 : HAO Muzische opvoeding 1.2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
Plaats in het onderwijsaanbod
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Muzische vorming 2 (B-ODISEE-OAL94a)




Inhoud
In semester 2 van dit OPO worden muzische werkvormen uitgeprobeerd en besproken. De verschillende bouwstenen komen aan bod en de studenten maken kennis met doelen formuleren, muzische activiteiten uitwerken en concepten bedenken.
Naast het zelf beleven van muzisch werken, komt het vertalen naar de klaspraktijk aan bod.
Toelichting werkvorm
De studenten nemen actief deel aan de contactmomenten.
Evaluatieactiviteiten
Muzische vorming 2 (B-ODISEE-O73619)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
DAGSTUDENTEN:
Type : Examen buiten de normale examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Schriftelijk
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal
* procesevaluatie tijdens de lessen.
* toonmoment + schriftelijke neerslag van de didactische verwerking: zie opdrachtenfiche Toledo
Dit OPO is niet tolereerbaar.
HOGER AFSTANDSONDERWIJS (HAO)
Type:examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm: mondeling/schriftelijk
Vraagvormen: open vragen
Leermateriaal: cursus
Opdracht: zie opdrachtenfiche Toledo
Dit OPO is niet tolereerbaar.
Toelichting bij herkansen
Zelfde modaliteiten
De student herneemt alle onderdelen van het OPO in EP3, ook die onderdelen waarvoor de student eventueel slaagde.