Muzische vorming 2 (B-ODISEE-OAL94A)

3 studiepuntenNederlands21 urenTweede semesterTweede semester
Van Cromphaut Veerle (coördinator) |  Droessaert Christiane |  Van Cromphaut Veerle |  Van Keymeulen Elfi
Kernteam Lager onderwijs Aalst

Ik ervaar de muzische processen van het beschouwen en creëren met als doel de kinderen gericht te kunnen begeleiden in beschouwings- en creatieprocessen.

Ik ontwikkel kwaliteitsvolle muzische lesconcepten vertrekkende vanuit de leerplannen en onderwijsdoelen (eindtermen).

Ik verken verder de boeiende wereld van kunst & cultuur in functie van eigen lesconcepten.

Ik stimuleer een muzische grondhouding bij mezelf en bij de kinderen. 

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijk zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OO3011 : Muzische opvoeding 1.2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OO3029 : HAO Muzische opvoeding 1.2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)

Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Muzische vorming 2 (B-ODISEE-OAL94a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht21 urenTweede semesterTweede semester
Droessaert Christiane |  Van Cromphaut Veerle |  Van Keymeulen Elfi
Kernteam Lager onderwijs Aalst

In semester 2 van dit OPO worden muzische werkvormen uitgeprobeerd en besproken. De verschillende bouwstenen komen aan bod en de studenten maken kennis met doelen formuleren, muzische activiteiten uitwerken en concepten bedenken.

Naast het zelf beleven van muzisch werken, komt  het vertalen naar de klaspraktijk aan bod.

De studenten nemen actief deel aan de contactmomenten.

Evaluatieactiviteiten

Muzische vorming 2 (B-ODISEE-O73619)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Schriftelijk
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

DAGSTUDENTEN: 

Type : Examen buiten de normale examenperiode

Evaluatievorm : Mondeling, Schriftelijk

Vraagvormen : Open vragen

Leermateriaal : Cursusmateriaal

* procesevaluatie tijdens de lessen.

* toonmoment + schriftelijke neerslag van de didactische verwerking: zie opdrachtenfiche Toledo

Dit OPO is niet tolereerbaar. 

HOGER AFSTANDSONDERWIJS (HAO) 

Type:examen tijdens de examenperiode

Evaluatievorm: mondeling/schriftelijk

Vraagvormen: open vragen

Leermateriaal: cursus 

Opdracht: zie opdrachtenfiche Toledo

Dit OPO is niet tolereerbaar. 

 

Zelfde modaliteiten

De student herneemt alle onderdelen van het OPO in EP3, ook die onderdelen waarvoor de student eventueel slaagde.