Verdieping in STEM-didactiek 3.1 (B-ODISEE-OAL52A)

Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16971&OPLID=248
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Verdieping in STEM-didactiek 3.1 (B-ODISEE-OAL52a)




Inhoud
In elke grotere stad vind je wel een makerspace of fablab: de ultieme ruimte om aan de salg te gaan rond STEM-inhouden.
Het aanbod is zelden afgestemd op kinderen. En daar gaan wij in dit keuzevak iets aan doen!
We kochten alvast een borduurmachine, lasercutter, greenscreen en 3d-printers aan. Doorheen dit keuzevak gaan we concreet materiaal maken zodat ook kinderen uit de basisschool hier actief mee aan de slag kunnen.
Op het einde testen we het ontwikkelde aanbod uit door kinderen uit te nodigen.
Iedere student neemt deel aan de Dag van de Wetenschap.
Toelichting werkvorm
Studenten werken in groepjes het project uit. De lesgever is steeds consulteerbaar op afspraak en tijdens de contactmomenten en zal tussentijds een stand van zaken opvragen.
Evaluatieactiviteiten
Verdieping in STEM-didactiek 3 (B-ODISEE-O70615)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Toelichting bij herkansen
Hetzelfde project wordt individueel herwerkt en ingediend volgens dezelfde richtlijnen als gegeven voor de eerste examenkans.