Muzische ontwikkeling 2.1 (B-ODISEE-OAK86A)

3 studiepuntenNederlands23 urenEerste semesterEerste semester
De Cooman Charlotte (coördinator) |  Creytens Marc |  De Cock Nele |  De Cooman Charlotte |  Droessaert Christiane
Kernteam Kleuteronderwijs Aalst

De student heeft kennis van de inhouden van het OPO Muzische Ontwikkeling 1.1 en 1.2. 

Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):

Onderwijsleeractiviteiten

1 sp. Muzo algemeen 2.1 (B-ODISEE-OAK86a)

1 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht7 urenEerste semesterEerste semester
De Cock Nele |  De Cooman Charlotte
Kernteam Kleuteronderwijs Aalst

- Muzisch geïntegreerd werken: integratievormen verkennen en micro teaching 
- Muzisch reflecteren in de kleuterklas

Canon Cultuurdag en muzodag bijwonen

Oefeningen/opdrachten - Portfolio

Contactmomenten met daarin praktische oefeningen.

Micro teaching.

1 sp. Dans 2.1 (B-ODISEE-OAK87a)

1 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum8 urenEerste semesterEerste semester
Droessaert Christiane
Kernteam Kleuteronderwijs Aalst

Praktisch uitwerken en ervaren van verschillende werkvormen binnen dans (oa. dansexpressie, dansverhaal, kleuterdans, danslabo en dans beschouwen) + expressievormen op kleuter- en eigen niveau. 

 

Praktische toepassingen van de verschillende werkvormen van dans op kleuter- en eigen niveau.

De werkvorm voor dit OLA kan in de loop van het academiejaar omwille van wijzigende omstandigheden n.a.v. de coronacrisis worden gewijzigd, met groter accent op digitale werkvormen en aanbod.

1 sp. Drama 2.1 (B-ODISEE-OAK88a)

1 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht8 urenEerste semesterEerste semester
Creytens Marc
Kernteam Kleuteronderwijs Aalst

Spontaan dramatisch spel in de hoeken (begeleiden en verrijken), handpop, werkvormen . De Kleine Zeppeling-- vervolg vanuit Muzische Ontwikkeling 1.1 en 1.2.

Zie opdracht op Toledo.

Oefeningen/opdrachten

Praktische toepassingen van verschillende werkvormen vanuit het boek Klein Applaus.

De werkvorm voor deze onderdelen en OLA's kan in de loop van het academiejaar omwille van wijzigende omstandigheden n.a.v. de coronacrisis worden gewijzigd, met groter accent op digitale werkvormen en aanbod.

Evaluatieactiviteiten

Muzische ontwikkeling 2.1 (B-ODISEE-O73086)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Schriftelijk
Vraagvormen : Meerkeuzevragen, Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal
OAK86a - Muzo algemeen 2.11-20/20 puntenschaal
OAK87a - Dans 2.11-20/20 puntenschaal
OAK88a - Drama 2.11-20/20 puntenschaal

Mondelinge voorstelling van muzisch portfolio binnen het OLA Muzo Algemeen 2.1. Verplichte aanwezigheid op de Canon Cultuurdag en de muzodag. 

Schriftelijk examen voor het OLA Dans 2.1

Mondeling examen voor het OLA Drama 2.1

Dit OPO bestaat uit OLA's. Het totaalcijfer van het OPO is het gemiddelde van alle OLA's. Wie 2 of meer punten tekort heeft, eventueel verspreid over de verschillende OLA, slaagt niet voor het OPO Muzische Ontwikkeling 2.1. Wie 3 of meer punten tekort heeft, eventueel gespreid over de verschillende OLA, behaalt voor het OPO een niet tolereerbaar cijfer. Bij een tekort herneemt de student enkel het OLA waarvoor het een tekort haalde. 

Dit OPO is niet tolereerbaar.

Binnen dit opleidingsonderdeel zijn er deeloverdrachten bij een geslaagd deelresultaat:

  • OAK86a - Muzo algemeen 2.1 (binnen en over academiejaar)
  • OAK87a - Dans 2.1 (binnen en over academiejaar)
  • OAK88a - Drama 2.1 (binnen en over academiejaar)

De student herneemt in EP 3 alleen die OLA's waarvoor hij nog niet slaagde.