Verdieping jongste kleuter 2.2 (B-ODISEE-OAK13A)

Doelstellingen
http://public.hubrussel.be/ancor/ectskerndoel/pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16055&OPLID=284
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Verdieping jongste kleuter 2.2 (B-ODISEE-OAK13a)




Inhoud
In dit OPO komen inhouden uit verschillende vakgebieden samen. Ze zorgen er voor dat de studenten zicht krijgen op de ontwikkeling van de jongste kleuter en op de didactische consequenties hiervan.
Toelichting werkvorm
De werkvorm varieert van lesblok tot lesblok, afhankelijk van de inhoud die daar gegeven wordt.
De werkvorm voor dit OPO kan in de loop van het academiejaar omwille van wijzigende omstandigheden n.a.v. de coronacrisis worden gewijzigd, met groter accent op digitale werkvormen en aanbod.
Evaluatieactiviteiten
Verdieping jongste kleuter 2.2 (B-ODISEE-O70017)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De studenten krijgen een open vraag aan de hand waarvan ze moeten bewijzen dat ze weten hoe peuters in elkaar zitten en hoe ze hier didactisch gezien moeten op inspelen.
Ze moeten een dagschema in elkaar steken binnen een gegeven BC en focusdoel. Aan de hand hiervan bewijzen ze dat ze zicht hebben op de ontwikkeling van de jongste kleuter en de didactische consequenties hiervan.
Dit OPO is niet tolereerbaar.
Toelichting bij herkansen
Idem EP2.