SMS 2.1 (B-ODISEE-OAK12A)

Doelstellingen
http://public.hubrussel.be/ancor/ectskerndoel/pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16054&OPLID=284
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. SMS 2.1 (B-ODISEE-OAK12a)




Inhoud
Onderwijskunde:
- Superdiversiteit: visie op superdiversiteit, in de kleuterklas leren voor diversiteit, in de kleuterklas werken aan leren in diversiteit
- Onderwijs in stedelijke context
- Didactische tips
- BC superdivers uitwerken
Taal:
Je maakt kennis met de didactiek voor anderstalige nieuwkomers met nauwelijks ervaring in het Nederlands en met de taaldidactiek voor gevorderde meertalige kleuters. We verwijzen daarbij ook naar het belang van talensensibilisering.
Muzo:
Muzisch integreren en verbinden vanuit verschillende cultuurgebonden elementen.
Godsdienst:
Getuigenis van moslimgelovige over:
- Wat betekent het om als moslimgelovige door het leven te gaan?
- Hoe kunnen we in de kleuterklas best rekening houden met kinderen van moslimouders en met de ouders zelf?
Toelichting werkvorm
Onderwijskunde en Taal:
Blended learning (hoorcolleges, online lessen, opdrachten, getuigenissen,...)
Muzo:
- Practicum
Godsdienst:
- Getuigenis met mogelijkheid tot vraagstelling
Evaluatieactiviteiten
SMS 2.1 (B-ODISEE-O70016)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Eén gezamenlijk schriftelijk openboekexamen voor de onderdelen onderwijskunde en taal.
Dit OPO is niet tolereerbaar.
Toelichting bij herkansen
De student herneemt alle onderdelen van het OPO in EP3, ook die onderdelen waarvoor de student eventueel slaagde.