Doelstellingen
Ik toon aan dat ik binnen de werkvormen van de verschillende muzische domeinen de didactische opbouw kan toepassen wat leidt tot een muzische activiteit.
Ik gebruik mijn eigen muzisch-creatief potentieel om kleuters in hun muzische groei te ondersteunen.
Plaats in het onderwijsaanbod
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Muzische vorming 2 (B-ODISEE-OAK01b)




Inhoud
Werkvormen binnen de muzische domeinen
Aan de hand van praktijkvoorbeelden verken en beleef je de werkvormen (de technieken) die je kan hanteren in de verschillende domeinen om jonge kinderen te ondersteunen in hun muzische ontwikkeling.
Eigen muzisch – creatief potentieel door de muzische domeinen te verkennen
In dit onderdeel laten we je verder en diepgaander kennismaken met je eigen lichaam, met je eigen stem en met materialen om muzische activiteiten bij kleuters te ondersteunen. Hierbij wordt expliciet de vertaling gemaakt naar de kleuterpraktijk, waarbij materiaalkennis voor de verschillende domeinen uitgebreid wordt.
Toelichting werkvorm
College(s) met actieve werkvormen waarbij de werkvormen en het eigen muzisch - creatief potentieel binnen de domeinen geduid en ervaren worden.
Evaluatieactiviteiten
Muzische vorming 2 (B-ODISEE-O73525)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Voor dit OPO bestaat de evaluatie uit twee verschillende deelevaluaties:
- Deel 1: Schriftelijke deel: 70% van het totaalcijfer
- Deel 2: Mondelinge deel (toonmoment): 30% van het totaalcijfer
De student dient beide delen af te leggen om te slagen voor dit OPO. Een NA op één van de deelevaluaties leidt tot een NA op OPO niveau. Binnen het academiejaar zijn de cijfers voor de verschillende delen overdraagbaar. Overheen academiejaren is de overdracht van deelpunten niet mogelijk.
Toelichting bij herkansen
De student herneemt in EP 3 alleen die onderdelen van het OPO waarvoor hij nog niet slaagde. Deelscores zijn beschikbaar bij de betrokken docent.
Bij een eventueel tekort voor het OPO na EP3, vervallen deze deelvrijstellingen binnen het OLA/OPO. Het volledige OPO moet m.a.w. opnieuw worden afgelegd in een volgend academiejaar.