Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=19453&OPLID=276
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
12 sp. 5/6 Stage in Vlaanderen (B-ODISEE-OAH01s)




Inhoud
De student loopt stage in een bouwbedrijf in de loop van het academiejaar.
Hij/zij wordt hierin begeleid door een stagementor (bij de stagegever) en een stagebegeleider (binnen de opleiding). In onderling overleg wordt bij aanvang van de stage een Individuele StageOpdrachtOmschrijving (IStOO) opgesteld, die de concrete invulling die aan de stage zal worden gegeven vastlegt. Richtlijnen hieromtrent zijn terug te vinden in de stagehandleiding en bijhorende toelichtings- en uitvoeringsdocumenten die op het leerplatform worden gepubliceerd. De minimale stageduur bedraagt 22 dagen.
Deze stage kan, in functie van het ISP van de student, worden uitgebreid (met 10 stagedagen) om mee invulling te geven aan het OPO "56 Portfolio 3 POP", waarin de student reflecteert over de eigen communicatievaardigheid en persoonlijkheidsontwikkeling, evenals over een geschikte beroepsattitude.
Deze invulling geldt zowel voor de dagstudenten als voor de studenten in HAO.
Studiemateriaal
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=29666
Stagehandleidingen en -sjablonen worden ter beschikking gesteld via het leerplatform.
Toelichting werkvorm
De stage verloopt onder toezicht van een stagementor op de stageplaats, met tussentijdse sturing en feedback door de stagebegeleider binnen de opleiding.
Evaluatieactiviteiten
5/6 Stage in Vlaanderen (B-ODISEE-O72294)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De evaluatie bestaat uit meerdere onderdelen:
- de evaluatie van de procesvoortgang gedurende het semester (fail/pass)
- beoordeling inhoudelijke aspecten m.b.t. de stageopdrachten, gedocumenteerd door de stagiair (70%)
- beoordeling van inhoudelijke en communicatieve aspecten op basis van een eindpresentatie voor een panel van docenten (30%)
Nadere toelichting bij de evaluatiemodaliteiten wordt gepubliceerd op het leerplatform.
Deze bepalingen zijn van toepassing voor dagstudenten en voor studenten in HAO.
Toelichting bij herkansen
De proces- en inhoudelijke aspecten kunnen worden bijgestuurd/uitgediept, de eindpresentatie wordt hernomen, zowel voor dag- als afstandsonderwijs.