Project (B-ODISEE-OAE02L)
Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=21688&OPLID=245
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
6 sp. Project (B-ODISEE-OAE02o)
Inhoud
In dit opleidingsonderdeel wordt door middel van projecten en/of programmeren , schakelen van een Arduinobord de verschillende leerdoelen bereikt.
Na een vaardigheidstest worden de studenten in verschillende leergroepen (10 à 12 studenten) verdeeld volgens technische bagage.
Afhankelijk van de leergroep worden de doelstellingen van project via een gedifferentieerd "leertraject" aangeleerd.
Traject 1 (studenten met minder technische bagage):
- Aanleren Arduino in een leergroep
- uitwerken van een klein automatiseringsproject individueel of in groep (2 studenten)
- praktische realisatietechnieken (lektrische, mechanisch, ...) aanleren in verschillende labo's
Traject 2 (studenten met meer technische bagage):
- uitwerken van een klein automatiseringsproject individueel of in groep (2 studenten)
- uitwerken van een groot automatiseringsproject in groep (3 à 5 studenten)
Naast technische skills worden ook communicatie skills aangeleerd (mails, rapportering, poster, ...).
Binnen de leergroepen wordt ook tijd gemaakt voor coaching, zowel individueel als in groep.
Studiemateriaal
Het studiemateriaal wordt aangeboden via het digitaal leerplatform
Toelichting werkvorm
Studenten werken in leergroepen verschillende opdrachten uit.
Afhankelijk van het gedifferentieerd traject kommen de studenten meer of minder sessies naar het labo.
Er gaat veel aandacht naar de zelfredzaamheid en zelfstandigheid van de student.
Volledige planning + uitleg zie digitaal leerplatform.
Afstandsstudenten kunnen door middel van werkervaring een alternatief traject afleggen binnen project.
Na een intake gesprek wordt samen met de afsstandsstudent besproken welke opdrachten/labossessies uitgevoerd moeten worden.
Evaluatieactiviteiten
Project (B-ODISEE-O73463)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Afhankelijk van het gevolgd "leertraject" behalen de studenten hun eindscore door verschillende deelopdrachten en permanente evaluatie tijdens deze deelopdrachten.
Op de taaltest wordt een taalniveau C1 verwacht. Wie deze drempel niet haalt, wordt verplicht een bijkomende taalremediëring te volgen.
Meer info vind je op het digitaal leerplatform.
Voor afstandsstudenten gelden dezelfde modaliteiten.
Voor de student aan de slag kan in een labo moet hij/zij aantonen dat hij/zij de richtlijnen van de veiligheid kent. Om dit te bewijzen moet de student bij de start van het academiejaar een digitale toets afleggen en moet hij/zij een minimale score van 16/20 halen. Studenten die in februari starten, moeten ook deze toets maken voor ze in het labo aan de slag kunnen. Dit geldt ook voor afstandsstudenten . Meer info hierover vindt de student op het studentenportaal.
De regels omtrent het afwezigheidsbeleid vind je terug op het studentenportaal: https://www.odisee.be/dashboard
Toelichting bij herkansen
Er is geen tweede examenkans.