Bachelorproef in of buiten Europa (B-ODISEE-JPW353)
Doelstellingen
http://public.hubrussel.be/ancor/ectskerndoel/pages/OPOKerndoel.aspx?OID=13385&OPLID=279
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor in de chemie - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting biochemie) 180 sp.
- Bachelor in de chemie - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting chemie) 180 sp.
- Bachelor in de chemie - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting milieutechnologie) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
9 sp. Bachelorproef in of buiten Europa (B-ODISEE-JLW498)
Inhoud
Zelfstandig een kritisch, wetenschappelijk onderbouwd rapport opstellen over onderzoeksresultaten, meestal bekomen tijdens de stage, en de theoretische achtergronden ervan aan de hand van algemene richtlijnen vanuit de hogeschool opgelegd;
Dit rapport voorstellen en verdedigen voor een externe jury van experts uit het werkveld.
Studiemateriaal
'Handleiding voor bachelorproef"
Cursusmateriaal "Onderzoeksvaardigheden" Sabine Martens
Literatuur aangeboden door begeleider of mentor; zelfstandig gevonden literatuur via bibliografisch onderzoek
Toelichting werkvorm
De student krijgt begeleiding van een eindwerkmentor (expert uit het werkveld) en een eindwerkbegeleider vanuit de hogeschool.
Op regelmatig afgesproken tijdstippen bezorgt de student tekst aan mentor of begeleider.
De student volgt de richtlijnen op weergegeven in de "Handleiding voor het schrijven van een eindwerk"
Na het afwerken van een eindwerk maakt de student een presentatie van 10 à 12 minuten. Voorafgaand aan de presentatie en verdediging voor een externe jury wordt een voorpresentatie georganiseerd waarbij de studenten hun presentatie geven t.o.v. medestudenten en docenten.
Evaluatieactiviteiten
Bachelorproef in of buiten Europa (B-ODISEE-H74012)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Assessment van de rapportering, presentatie en verdediging gebeurt door een externe jury van (meestal drie) specialisten uit het werkveld, aangevuld door de stagebegeleider van de hogeschool. Dit gebeurt aan de hand van hiertoe speciaal opgestelde evaluatieformulieren (zie Toledo opleidingscommunity onder het item "bachelorproef").
Toelichting bij herkansen
Bij de tweede examenkans kan gevraagd worden om het eindwerk voorafgaand te herwerken, verbeteringen aan te brengen. Het kan ook dat de tweede examenkans beperkt wordt tot het hernemen van presentatie en verdediging van het eindwerk voor een externe jury.