BR2-2a Recreatieve sporten 3 (B-ODISEE-JPOX89)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: BR2-2a Recreatieve sporten 3 (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Bewegingsrecreatie) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Bewegingsrecreatie) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. BR2-2a Recreatieve sporten 3 (B-ODISEE-JLOX89)




Inhoud
Recreatieve watersporten
Op basis van praktijklessen verwerven de studenten inzicht en kennis met betrekking tot specifieke technieken van een aantal watersporten.
De verworven inzichten en de aangereikte technieken stellen de student in staat om de eigen vaardigheden te verbeteren.
Dit onderdeel wordt geconcretiseerd via de recreatieve sporten persluchtduiken en zeilen.
Dit onderdeel bevat ook een vakkenstage met verplichte deelname.
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands
Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en beeldmateriaal
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Interactievormen - Oefeningen/opdrachten
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van blended onderwijs: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs online live of online niet-live kan zijn.
Evaluatieactiviteiten
BR2-2a Recreatieve sporten 3 (B-ODISEE-JVOX89)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Recreatie watersporten
Deel 1: Zeilen -
Dit deel wordt georganiseerd in de vorm van een vakkenstage. Indien studenten minimaal het basisbrevet zeilen behalen en de vakkenstage doorlopen met de attitudes van een toekomstige leerkracht slagen zij voor dit onderdeel.
De score voor deel 1 wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
We willen hierbij ook uitdrukkelijk vermelden dat tijdens de extramuros activiteiten wij ook bijzonder veel aandacht besteden aan de attitude van de student(e). We verwachten dat de student(e) op een positieve, constructieve wijze meewerkt aan het welslagen van de groepssfeer en de groepsactiviteiten. Dit impliceert mee verantwoordelijkheid opnemen in de groep, zich stipt aan afspraken kunnen houden. Bij onregelmatigheden en normoverschrijdend gedrag kunnen onmiddellijk sancties worden getroffen door de coördinator van de stage. In voorkomend geval kan de student(e) -op eigen kosten- naar huis worden gestuurd en dient hij dit opleidingsonderdeel over te doen.
Deelname is verplicht! Niet deelname aan de vakkenstage maakt dat men niet kan slagen voor dit onderdeel.
De vakkenstage wordt beoordeeld met een cijfer op 20.
Deel 2: Duiken - Indien studenten het brevet PADI scuba diver behalen slagen zij voor dit onderdeel.
Studenten dienen ELKE les aanwezig te zijn. Bij afwezigheid wordt de les ingehaald in samenspraak met de docent. Kan een les niet ingehaald worden dan kan de student niet slagen voor dit onderdeel. Bovendien zijn de attitudes van de student heel belangrijk. In het kader van veiligheid dient de student verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en de ander. Voor Deel 2 hanteren we de codes " geslaagd" of "niet geslaagd".
Indien een student niet kan deelnemen om "medische redenen" dan zal de student een vervangende opdracht uitwerken.
Bepalen van de score voor het OPO
Indien het onderdeel Duiken als 'geslaagd' werd beoordeeld, dan telt "Zeilen" (praktijk - theorie - bootattitude - atittude en andere opdrachten vakkenstage) voor 1/3 van de eindscore van het OPO.
Indien het onderdeel Duiken als 'niet geslaagd' werd beoordeeld dan is de eindscore vastgelegd op maximum 7/20 of wordt de laagste score in rekening gebracht.
Er wordt een NA gegeven voor het opleidingsonderdeel wanneer de student niet aan alle evaluatieactiviteiten heeft deelgenomen.
Toelichting bij herkansen
Deel 1 en 2 kunnen niet hernomen worden.
Voor de andere onderdelen gelden dezelfde modaliteiten als tijdens de eerste examenkans.