BR1-2a Recreatieve sporten 2 (B-ODISEE-JPOX85)

3 studiepuntenNederlands81 urenTweede semesterTweede semester
Vandewiele Filip (coördinator) |  Kennis Karolien |  Lefever Pascal |  Reynvoet Peter |  Vandewiele Filip
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: BR1-2a Recreatieve sporten 2 (niveau: Basis)

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. BR1-2a Recreatieve sporten 2 (B-ODISEE-JLOX85)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum-opdracht81 urenTweede semesterTweede semester
Kennis Karolien |  Lefever Pascal |  Reynvoet Peter |  Vandewiele Filip
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Enerzijds wordt een initiatie aangeboden in een reeks recreatieve sporten met nadruk op buiten- en natuurgebonden sporten. De verworven inzichten en de aangereikte technieken stellen de student in staat om de eigen vaardigheden te verbeteren. 

Anderzijds worden de studenten gestimuleerd om creatief om te gaan met aangebrachte kennis en vaardigheden ifv specifieke opdrachten. 

Voor dit OPO werden basissleutels geformuleerd. 

Er wordt een vakkenstage georganiseerd in het kader van dit OPO. Deelname aan deze stage is verplicht. 

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

Interactievormen

De praktijksessies geven basisvaardigheden en -kennis mee waarmee de studenten verder aan de slag gaan om hun eigen vaardigheidsniveau op te krikken.

Een deel van de inhoud wordt aangeboden via een vakkenstage op verplaatsing met overnachting.

 

 

Evaluatieactiviteiten

BR1-2a Recreatieve sporten 2 (B-ODISEE-JVOX85)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Schriftelijk, Praktijkexamen, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De evaluatie bestaat uit een praktijkcomponent en een theoretische component. 

Praktijk wordt geëvalueerd door middel van verschillende evaluatiemomenten doorheen het semester. Dit kan zowel voor als tijdens de examenperiode gepland worden. 

De theoretische component wordt geïntegreerd bevraagd tijdens de evaluatiemomenten van de praktijk. Dit kan zowel schriftelijk als mondeling gebeuren. 

De vakkenstage en bijhorende inhouden is verplicht voor elke student. Bij het niet slagen op de inhouden van de basissleutels (praktijk + theorie) kan de student niet slagen voor het OPO en wordt er een maximum score van 7/20 genoteerd. 

We willen hierbij uitdrukkelijk vermelden dat tijdens de extramuros activiteiten (waaronder de vakkenstage) wij ook bijzonder veel aandacht besteden aan de attitude van de student(e). We verwachten dat de student(e) op een positieve, constructieve wijze meewerkt aan het welslagen van de groepsfeer en de groepsactiviteiten met respect voor elkaar en geldende afspraken. Dit impliceert mee o.a. verantwoordelijkheid nemen binnen de groep en zich stipt aan afspraken houden. Bij onregelmatigheden en norm overschrijdend gedrag kunnen onmiddellijke sancties worden getroffen door de coördinator van de stage en kan de student(e) -op eigen kosten- naar huis worden gestuurd. In dit geval scoort de student maximum 6/20 voor het OPO en dient hij het OPO te hernemen in een nieuw AJ.

Er wordt een NA gegeven voor het opleidingsonderdeel wanneer de student niet aan alle evaluatieactiviteiten heeft deelgenomen. 

Ja

Voor de vakkenstage is geen 2de kans mogelijk.