EN2-2a Taalstudie 4 (B-ODISEE-JPOWB3)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: EN 2-2a Taalstudie 4 (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. EN2-2a Taalstudie 4 (B-ODISEE-JLOWF4)




Inhoud
- Spraakkunst: modal verbs - comparison - collocations: adverbs and adjectives - sentence patterns and word order - conditionals - adverbials - relative clauses.
- Thema's: diversity - food and sustainability - new media - success and failure - education - invention and innovation.
- Vaardigheden: oefeningen op proficiency niveau (C1-C2) rond de gegeven thema's.
- Woordenschat: uitbreiding en verdieping via de units in de handboeken Keynote Proficiency en Word Skills.
- Opdrachten: grammatica, essay, spreekopdracht - zie evaluatiefiche.
Studiemateriaal
Raadpleeg volgende link
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=15110
Toelichting onderwijstaal
De onderwijstaal is Engels.
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Interactievormen - Portfolio
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs synchroon of asynchroon kan zijn.
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
EN2-2a Taalstudie 4 (B-ODISEE-JVOWB3)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer
Deelevaluaties:
- 30% : Portfolio-opdrachten
- 15 %: Test woordenschat Word Skills
- 55%: Inhouden Keynote Proficient: schriftelijk examen
- 35%: grammatica: theorie en oefeningen
- 10%: woordenschat
- 10%: schrijfvaardigheid
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. De student moet dus alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen. Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Correctiefactor:
- Bij oefeningen grammatica op niveau eerste en de tweede graad Engels secundair onderwijs wordt een cesuur gebruikt.
- Op de woordenschattoets is een score van 70% gelijk aan geslaagd dus 7.5 /15.
- Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde met correctiefactor. Een zwaar tekort op het schriftelijk examen kan niet gecompenseerd worden door de andere onderdelen, ook al is het cijfer mathematisch een 10/20.
Bijzondere aandachtspunten:
- Alle studenten krijgen extra tijd om het schriftelijk examen af te leggen. Zij kunnen geen beroep doen op andere faciliteiten. Het examen wordt op papier gemaakt, gebruik van een laptop of een woordenboek is niet toegelaten.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.