EN1-2b Cultuur 2 - Taalvaardigheid 2 (B-ODISEE-JPOWB2)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: EN1-2b Cultuur2 - Taalvaardigheid 2 (niveau: basis).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. EN1-2b Cultuur 2 - Taalvaardigheid 2 (B-ODISEE-JLOWF3)




Inhoud
- Literaire werken : UK and Commonwealth auteurs, zie leeslijst in cursus.
- Non-fictie: artikelenreeks rond thema’s uit de Engelstalige wereld.
- Mondelinge taalvaardigheidsopdrachten met focus op uitspraak en vlotheid:
- Podcast
- Presentatievaardigheden: voorstellen regio UK
Toelichting onderwijstaal
De onderwijstaal is Engels.
Toelichting werkvorm
Digitaal leren - Interactievormen - Portfolio
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
EN1-2b Cultuur 2 - Taalvaardigheid 2 (B-ODISEE-JVOWB2)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer
Deelevaluaties:
- Opdrachten in portfolio: 40%
- Presentatie: 20 %
- Mondeling examen: 40%
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. De student moet dus alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen. Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.