TE2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JPOWA8)

3 studiepuntenNederlands27 urenBeide semestersBeide semesters
Saerens Katleen (coördinator) |  Saerens Katleen |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: TE2 vakdidactiek 2 (niveau: doorgroei)

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

 

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. TE2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JLOWE9)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht27 urenBeide semestersBeide semesters
Saerens Katleen |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Studie van het leerplan techniek voor de A-en B-stroom in Katholiek onderwijs en Go!

Vakdidactiek specifiek gericht op de b-stroom: complexe leerinhouden vertalen naar de b-stroom, organisatie en klasmanagement in het atelier, evalueren en motiveren op leerlingniveau.

CRL en STEM3D toepassen in concrete toepassingen.

Groepsopdracht: ontwerpen, uitwerken en uittesten van een project in overleg met een stageschool voor een klas uit de eerste graad b-stroom.

Opstellen van evaluaties

Actieve kennis van het Nederlands
Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en beeldmateriaal
 

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs synchroon of asynchroon kan zijn. 

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)  
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen colleges overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching). 

Evaluatieactiviteiten

TE2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JVOWA8)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Paper/Werkstuk, Procesevaluatie
Vraagvormen : Gesloten vragen, Open vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.

Bepaling eindcijfer:

Procesevaluatie aan de hand van digitale portfolio's: 20%

Indien een portfolio ingediend werd na de aangegeven deadline of onvolledig uitgewerkt is: 0/20

Indien een portfolio ingediend werd ten laatste op de aangegeven deadline met beperkte uitwerking: 10/20

Indien een portfolio ingediend werd ten laatste op de deadline met uitgebreide uitwerking: 20/20.  

Mondeling examen 40% Paper/werkstuk 40%  

Bepaling resultaat:

Om te kunnen slagen voor het OO moet de student zowel op het examen, het product/ ontwerp als voor de procesevaluatie slagen. Is dat niet het geval, dan wordt er 7/20 gegeven voor het opleidingsonderdeel en de student herneemt het deel/ de delen waarvoor een tekort werd behaald.  De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

 

Ja