LO2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JPOW38)

Doelstellingen
Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: LO2 vakdidactiek 2 (niveau: doorgroei)
*
zie code OPO
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Lichamelijke opvoeding) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Lichamelijke opvoeding) 180 sp.
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. LO2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JLOW86)




Inhoud
Deel 1: Tijdens de theorielessen focussen we ons meer op het vakdidactisch model dat we binnen de opleiding volgen: SpelInzicht. De eerste weken verdiepen we ons meer in het lager onderwijs en de ontwikkeling van het kind. Er zal ook steeds de link gelegd worden met de lesgeefpraktijk van de student zelf op het vlak van voorbereiding en uitvoering.
Deel 2: Vakkenstage Spel
Door middel van opbouwende oefeningen krijgen de studenten een aanbod van spelvormen met verschillende achterliggende doelstellingen mee. Dit ruime aanbod kunnen ze dan toepassen binnen hun lespraktijk.
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Evaluatieactiviteiten
LO2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JVOW38)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus
Bepaling eindcijfer:
Eerste examenperiode:
- Permanente evaluatie ( 20% van het totaal te behalen cijfer)
Taken en medewerking
- Schriftelijk examen ( 80% van het totaal te behalen cijfer)
- Aanwezigheid op de vakkenstage Spel is vereist.
Het eindcijfer wordt berekend op volgende manier:
Aanwezig op spelstage: eindcijfer is een rekenkundig gemiddelde van examen en permanente evaluatie
Niet aanwezig op spelstage: eindcijfer is maximaal 7/20 (Indien eindcijfer voor schriftelijk examen en permanente evaluatie minder is dan 7/20, blijft het laagste cijfer staan)
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat een 7/20
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.