LO2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JPOW38)

3 studiepuntenNederlands27 urenBeide semestersBeide semesters
Kennis Karolien (coördinator) |  Kennis Karolien |  Vandewiele Filip
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden  te beschikken: LO2 vakdidactiek 2 (niveau: doorgroei)


 
  

 
  

*

zie code OPO

De algemene toelatingsvoorwaarden  zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

 

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. LO2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JLOW86)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht27 urenBeide semestersBeide semesters
Kennis Karolien |  Vandewiele Filip
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

 

Deel 1: Tijdens de theorielessen focussen we ons meer op het vakdidactisch model dat we binnen de opleiding volgen: SpelInzicht. De eerste weken verdiepen we ons meer in het lager onderwijs en de ontwikkeling van het kind. Er zal ook steeds de link gelegd worden met de lesgeefpraktijk van de student zelf op het vlak van voorbereiding en uitvoering.

Deel 2: Vakkenstage Spel

Door middel van opbouwende oefeningen krijgen de studenten een aanbod van spelvormen met verschillende achterliggende doelstellingen mee. Dit ruime aanbod kunnen ze dan toepassen binnen hun lespraktijk.
 

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon). 

 

Evaluatieactiviteiten

LO2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JVOW38)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk, Paper/Werkstuk, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus

Bepaling eindcijfer: 

Eerste examenperiode:
- Permanente evaluatie ( 20% van het totaal te behalen cijfer)
      Taken en medewerking
- Schriftelijk examen ( 80% van het totaal te behalen cijfer)

- Aanwezigheid op de vakkenstage Spel is vereist.

Het eindcijfer wordt berekend op volgende manier: 

Aanwezig op spelstage: eindcijfer is een rekenkundig gemiddelde van examen en permanente evaluatie

Niet aanwezig op spelstage: eindcijfer is maximaal 7/20 (Indien eindcijfer voor schriftelijk examen en permanente evaluatie minder is dan 7/20, blijft het laagste cijfer staan)

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat een 7/20

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA. 

 

 

 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.