IN1-2b Office 2 (B-ODISEE-JPOW36)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: IN1-2b Office 2 (niveau: basis)
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Informatica) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Informatica) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Informatica) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. IN1-2b Office 2 (B-ODISEE-JLOW77)




Inhoud
Databanken
Normaliseren - tabelontwerp - relaties - geavanceerde query's/formulieren/rapporten
Tekstverwerking
Veldcodes - afdruk samenvoegen, mailings en etiketten - Invuldocumenten en invulformulieren - tekstvakken en autovormen - bouwstenen en snelonderdelen - achtergronden en watermerken - voet- en eindnoten - trefwoordenlijsten genereren - opmaak voor gevorderden - organigrammen - documenten reviseren, ...
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
IN1-2b Office 2 (B-ODISEE-JVOW36)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer
- Opdracht: 15%
- Praktisch examen aan de computer: 85%
Voor dit OPO geldt de inclusieve examenfaciliteit ‘1/3de meer tijd voor schriftelijke examens’ niet omdat tijd een bepalende factor is in de te verwerven competenties.
Een onvoldoende op het opdrachten- en/of examentotaal kan leiden tot een onvoldoende op het OPO.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.