EN3 Vervolmakingsmodule (B-ODISEE-JPOW33)

3 studiepuntenEngels9 urenBeide semestersBeide semesters
Van Marcke Hilde (coördinator) |  Van Marcke Hilde
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: EN3 Vervolmakingsmodule (niveau: gevorderd).

De algemene toelatingsvoorwaarden  zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. EN3 Vervolmakingsmodule (B-ODISEE-JLOW62)

3 studiepuntenEngelsWerkvorm: Opdracht9 urenBeide semestersBeide semesters
Van Marcke Hilde
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

 

INHOUD

De student maakt zelf keuzes die tot persoonlijke vervolmaking leiden.

Een niet-exhaustieve lijst van keuzemogelijkheden is opgenomen in de studiewijzer Engels 3 vervolmakingsmodule.

De onderwijstaal is Engels.

Begeleide zelfstudie - Feedback - Portfolio - Reflectie - Samenwerkend leren/Collaboratief leren

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

Aanpak:

De student werkt zelfstandig of in samenwerking met peers aan de opdrachten en communiceert regelmatig met de lector (coaching via gesprekken on campus of online )  om proces - product te bespreken en feedback te krijgen. De student houdt een logboek bij en bundelt de opdrachten in een portfolio. Op het einde van de module licht de student zijn werk toe in een reflectiegesprek. Voor groepsopdrachten wordt peer evaluatie geïntegreerd. 

Evaluatieactiviteiten

EN3 Vervolmakingsmodule (B-ODISEE-JVOW33)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Portfolio
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Naslagwerk

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus. 

Bepaling eindcijfer

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor. De verdeling van de punten hangt af van de invulling van de module: criteria en grootte van de opdrachten worden in samenspraak met de lector vastgelegd. 

Deelevaluaties:

80 %:   Proces- en productevaluatie door lector; peer evaluatie wordt in rekening gebracht.  Mondeling examen in de vorm van een reflectiegesprek.
20%:    Zelfevaluatie student

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA.

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.