EN3 Vervolmakingsmodule (B-ODISEE-JPOW33)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: EN3 Vervolmakingsmodule (niveau: gevorderd).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. EN3 Vervolmakingsmodule (B-ODISEE-JLOW62)




Inhoud
INHOUD
De student maakt zelf keuzes die tot persoonlijke vervolmaking leiden.
Een niet-exhaustieve lijst van keuzemogelijkheden is opgenomen in de studiewijzer Engels 3 vervolmakingsmodule.
Studiemateriaal
Raadpleeg volgende link:
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=6477
Toelichting onderwijstaal
De onderwijstaal is Engels.
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Feedback - Portfolio - Reflectie - Samenwerkend leren/Collaboratief leren
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Aanpak:
De student werkt zelfstandig of in samenwerking met peers aan de opdrachten en communiceert regelmatig met de lector (coaching via gesprekken on campus of online ) om proces - product te bespreken en feedback te krijgen. De student houdt een logboek bij en bundelt de opdrachten in een portfolio. Op het einde van de module licht de student zijn werk toe in een reflectiegesprek. Voor groepsopdrachten wordt peer evaluatie geïntegreerd.
Evaluatieactiviteiten
EN3 Vervolmakingsmodule (B-ODISEE-JVOW33)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor. De verdeling van de punten hangt af van de invulling van de module: criteria en grootte van de opdrachten worden in samenspraak met de lector vastgelegd.
Deelevaluaties:
80 %: Proces- en productevaluatie door lector; peer evaluatie wordt in rekening gebracht. Mondeling examen in de vorm van een reflectiegesprek.
20%: Zelfevaluatie student
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.