NE3 Vervolmakingsmodule (B-ODISEE-JPO0YB)

3 studiepuntenNederlands9 urenBeide semestersBeide semesters
Vonck Marianne (coördinator) |  Vonck Marianne
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: NE3 Vervolmakingsmodule (niveau: gevorderd).

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. NE3 Vervolmakingsmodule (B-ODISEE-JLO0YB)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Opdracht9 urenBeide semestersBeide semesters
Vonck Marianne
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

In deze fase van de opleiding heb je zelf je leerproces in handen. Je zet je kennis op punt en dat op drie vlakken:

- taalbeschouwing

- literatuur

- taalfilosofie


 

 

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon)

Hoger Afstandsonderwijs (HAO): monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag maar zijn welkom en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

Evaluatieactiviteiten

NE3 Vervolmakingsmodule (B-ODISEE-JVO0YB)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling
Vraagvormen : Gesloten vragen, Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Naslagwerk

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus. 

Bepaling eindcijfer: 

Presentatie taalbeschouwing: 25%

Presentatie literatuur: 25%

Presentatie taalfilosofie: 25%

Taalgebruik: 25%

De student moet geslaagd zijn voor elk onderdeel van de evaluatie.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA. 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.