IN3 ICT-coördinatie 2 (B-ODISEE-JPO0Y0)

3 studiepuntenNederlands9 urenBeide semestersBeide semesters
Van Lokeren Stijn (coördinator) |  Van Lokeren Stijn
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: IN3 ICT-coördinatie 2 (niveau: gevorderd).

De algemene toelatingsvoorwaarden  zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling. 

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. IN3 ICT-coördinatie 2 (B-ODISEE-JLO0Y0)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht9 urenBeide semestersBeide semesters
Van Lokeren Stijn
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

  • Profiel van de ICT-coördinator
  • ICT beleid en digisprong
  • Ontwerp vaklokaal of collaboratieve leerruimte
  • Netwerkaansluitingen en (geavanceerde) netwerkconfiguratie
  • Een computerpark installeren en onderhouden
  • Vervanging hardware
  • Realiseren van een draadloos netwerk in een school
  • Nieuwe technologie bestuderen (beheertools voor ICT-coördinatoren)
  • Mobile Device Management
  • Leerplatformen
  • Documentering
  • Helpdesk
  • Actualiteit

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media. 

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)

Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen.
HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching). 

Evaluatieactiviteiten

IN3 ICT-coördinatie 2 (B-ODISEE-JVO0Y0)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Ontwerp/Product, Verslag, Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten, Vaardigheidstoets
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.

Bepaling resultaat

  • Workshops (uitvoering en documentering): 20%
  • Portfolio van opdrachten (gespreid over het academiejaar): 80%

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA. 

Wanneer de student 25% (of meer) van de opdrachten/workshops niet heeft gerealiseerd wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. 
Hierbij wordt rekening gehouden met het gewicht van een opdracht. Een opdracht op 15 punten heeft een gewicht van 15%.

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.