IN3 ICT-coördinatie 2 (B-ODISEE-JPO0Y0)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: IN3 ICT-coördinatie 2 (niveau: gevorderd).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Informatica) 180 sp.
- Micro-credential van de opleiding secundair onderwijs (Sint-Niklaas) 999 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. IN3 ICT-coördinatie 2 (B-ODISEE-JLO0Y0)




Inhoud
- Profiel van de ICT-coördinator
- ICT beleid en digisprong
- Ontwerp vaklokaal of collaboratieve leerruimte
- Netwerkaansluitingen en (geavanceerde) netwerkconfiguratie
- Een computerpark installeren en onderhouden
- Vervanging hardware
- Realiseren van een draadloos netwerk in een school
- Nieuwe technologie bestuderen (beheertools voor ICT-coördinatoren)
- Mobile Device Management
- Leerplatformen
- Documentering
- Helpdesk
- Actualiteit
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen.
HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
IN3 ICT-coördinatie 2 (B-ODISEE-JVO0Y0)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling resultaat
- Workshops (uitvoering en documentering): 20%
- Portfolio van opdrachten (gespreid over het academiejaar): 80%
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Wanneer de student 25% (of meer) van de opdrachten/workshops niet heeft gerealiseerd wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.
Hierbij wordt rekening gehouden met het gewicht van een opdracht. Een opdracht op 15 punten heeft een gewicht van 15%.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.