GE3 Moderne en hedendaagse tijd (B-ODISEE-JPO0XX)

3 studiepuntenNederlands9 urenBeide semestersBeide semesters
Loquet Olivier (coördinator) |  Loquet Olivier
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: GE3 Moderne en hedendaagse tijd (niveau: gevorderd).

De algemene toelatingsvoorwaarden  zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. GE3 Moderne en hedendaagse tijd (B-ODISEE-JLO0XX)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Opdracht9 urenBeide semestersBeide semesters
Loquet Olivier
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

De studenten lezen drie hoofdstukken uit een Engelstalig historisch referentiewerk over de moderne en hedendaagse tijd en maken een aantal opdrachten. Het geheel schrijven ze neer in een paper-opdracht.

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

Digitaal leren

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)  
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching). 

 

Evaluatieactiviteiten

GE3 Moderne en hedendaagse tijd (B-ODISEE-JVO0XX)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Computer, Naslagwerk

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.

Bepaling eindcijfer: 100% op de opdrachten (zie Toledo)

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.

De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.

Alle opdrachten hebben een inleverdatum. Bij te laat indienen volgt score 0/20 voor die opdracht.

 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.