IN3-1a ICT-coördinatie 1 (B-ODISEE-JPO0XM)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: IN3-1a ICT-coördinatie 1 (niveau: gevorderd).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Informatica) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Informatica) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Informatica) 180 sp.
- Micro-credential van de opleiding secundair onderwijs (Sint-Niklaas) 999 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. IN3-1a ICT-coördinatie 1 (B-ODISEE-JLO0XM)




Inhoud
- Gebruikers- en computerbeheer in scholen
- Werken met virtuele machines
- Een Windows server installeren, configureren en beheren als domeincontroller (met o.a. DHCP, DNS,...)
- Active directory configureren en onderhouden voor een virtuele school
- Clientcomputers in een domein plaatsen
- Beleidsregels (policies & preferences) opstellen en toekennen via active directory
- Netwerkmappen maken, delen, toekennen en beveiligen
- Een installatiepakket maken en distribureren
- Een netwerkprinter installeren en delen
- Backup
- Monitoring
- Scripting
- Cloudcomputing voor onderwijs
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen.
HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
IN3-1a ICT-coördinatie 1 (B-ODISEE-JVO0XM)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindresultaat
- Permanente evaluatie: 5%
- Examen: 95%
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.