IN3-1a ICT-coördinatie 1 (B-ODISEE-JPO0XM)

3 studiepuntenNederlands14 urenEerste semesterEerste semester
Van Lokeren Stijn (coördinator) |  Van Lokeren Stijn
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: IN3-1a ICT-coördinatie 1 (niveau: gevorderd).

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling. 

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. IN3-1a ICT-coördinatie 1 (B-ODISEE-JLO0XM)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum14 urenEerste semesterEerste semester
Van Lokeren Stijn
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

  • Gebruikers- en computerbeheer in scholen
  • Werken met virtuele machines       
  • Een Windows server installeren, configureren en beheren als domeincontroller (met o.a. DHCP, DNS,...)       
  • Active directory configureren en onderhouden voor een virtuele school       
  • Clientcomputers in een domein plaatsen       
  • Beleidsregels (policies & preferences) opstellen en toekennen via active directory       
  • Netwerkmappen maken, delen, toekennen en beveiligen       
  • Een installatiepakket maken en distribureren       
  • Een netwerkprinter installeren en delen       
  • Backup       
  • Monitoring       
  • Scripting
  • Cloudcomputing voor onderwijs

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media. 

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)

Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen.
HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching). 

Evaluatieactiviteiten

IN3-1a ICT-coördinatie 1 (B-ODISEE-JVO0XM)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Praktijkexamen, Vaardigheidstoets
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.

Bepaling eindresultaat

  • Permanente evaluatie: 5%
  • Examen: 95%

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.