EN3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JPO0XH)

Doelstellingen
Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: EN3-1b vakdidactiek 3 (niveau: gevorderd)
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. EN3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JLO0XH)




Inhoud
Evalueren
- evalueren van de verschillende vaardigheden en van kenniselementen: woordenschat en grammatica. Opstellen van toetsen, taaltaken en examens;
- evaluatievormen, opstellen van rubrieken en evaluatieformulieren;
- zelfevaluatie en peer evaluatie.
Schooladministratie
- Jaarplannen en leerplannen, visieteksten.
Specifiek thema
- Engels in BSO.
Opdrachten: praktijkopdrachten, onderzoeksopdrachten, vakoverschrijdend werken
Studiemateriaal
Raadpleeg volgende link:
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=6531
Toelichting onderwijstaal
De onderwijstaal is Engels voor het praktijkdeel, Nederlands voor informatie rond leerplannen en schooladministratie.
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Feedback - Portfolio - Reflectie - Samenwerkend leren/Collaboratief leren
DAG:
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
HAO:
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten krijgen tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
EN3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JVO0XH)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer
10% Permanente evaluatie : stiptheid inleveren taken, inzet bij het maken van de individuele taken, proces- en peerevaluatie
20% Opdracht 1: bundel bso
15% Opdracht 2: language task
20% Opdracht 3: Unit test + rubrics
15% Opdracht 4: creative lesson about literature
20% Oral exam. Mondelinge toelichting eindproducten + zelf-evaluatie
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. De student moet dus alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen. Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.