EN3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JPO0XH)

3 studiepuntenEngels14 urenEerste semesterEerste semester
Van Marcke Hilde (coördinator) |  Hageman Gorik |  Van Marcke Hilde
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden  te beschikken: EN3-1b vakdidactiek 3 (niveau: gevorderd)

De algemene toelatingsvoorwaarden  zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling. 

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. EN3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JLO0XH)

3 studiepuntenEngelsWerkvorm: College-practicum-opdracht14 urenEerste semesterEerste semester
Hageman Gorik |  Van Marcke Hilde
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Evalueren

  • evalueren van de verschillende vaardigheden en van kenniselementen: woordenschat en grammatica.  Opstellen van toetsen, taaltaken en examens;
  • evaluatievormen, opstellen van rubrieken en evaluatieformulieren;
  • zelfevaluatie en peer evaluatie.

Schooladministratie

  • Jaarplannen en leerplannen, visieteksten.

Specifiek thema

  • Engels in BSO.

Opdrachten: praktijkopdrachten, onderzoeksopdrachten, vakoverschrijdend werken

 

De onderwijstaal is Engels voor het praktijkdeel, Nederlands voor informatie rond leerplannen en schooladministratie.

Begeleide zelfstudie - Feedback - Portfolio - Reflectie - Samenwerkend leren/Collaboratief leren

DAG:

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon). 

HAO:

Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten krijgen tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

 

Evaluatieactiviteiten

EN3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JVO0XH)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten, Portfolio, Procesevaluatie
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Naslagwerk

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus. 

Bepaling eindcijfer

10%      Permanente evaluatie : stiptheid inleveren taken, inzet bij het maken van de individuele taken, proces- en peerevaluatie 
20%     Opdracht 1: bundel bso
15%     Opdracht 2: language task
20%     Opdracht 3: Unit test + rubrics
15%     Opdracht 4: creative lesson about literature
20%     Oral exam. Mondelinge toelichting eindproducten + zelf-evaluatie

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. De student moet dus alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.  Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.