BR+LO3 Bewegingswetenschappen 3 (B-ODISEE-JPO0XF)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: BR+LO3 Bewegingswetenschappen 3 (niveau: gevorderd)
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Bewegingsrecreatie) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Bewegingsrecreatie) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Lichamelijke opvoeding) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. BR+LO3 Bewegingswetenschappen 3 (B-ODISEE-JLO0XF)




Inhoud
Basisprincipes uit de trainingsleer: definitie(s) van training, overload-principe, supercompensatie, specificiteit, trainingsmethodes, periodisering, trainen met een hartslagmeter, conditietests,....
Hoe kunnen we de verschillende basiseigenschappen verbeteren ifv een bepaald doel?
Praktische toepassingen: maken en analyseren van trainingsprogramma's
Verwerven van kennis, inzichten en vaardigheden in het kader van het begeleiden van sporters op verschillende niveau's.
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Casuïstiek - Digitaal leren - Samenwerkend leren/Collaboratief leren
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs synchroon of asynchroon kan zijn.
Evaluatieactiviteiten
BR+LO3 Bewegingswetenschappen 3 (B-ODISEE-JVO0XF)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Deelresultaten
Opdrachten
- Een score wordt pas toegekend indien er maximum 1 onderdeel, opdracht of evaluatieactiviteit niet werd afgewerkt.
- Bij het ontbreken van één opdracht of evaluatie, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.
Tussentijds assesment
- Deelname aan het assesment leidt tot een resultaat op 20. Wordt er niet deelgenomen aan dit onderdeel, wordt de code NA toegekend.
Mondeling examen
- Op basis van een eigen presentatie presenteren de studenten hun leerproces, reflecteren ze kritisch over het verloop en tonen ze aan dat ze de theoretische achtergrond begrijpen. De mondelinge presentatie en opmaken van reflectiedocumenten geeft aanleiding tot een resultaat op 20. Bij niet deelname aan dit onderdeel wordt de code NA toegekend.
Bepaling eindcijfer OPO
- Werd er een NA genoteerd voor één van de deelresultaten dan wordt ook als eindresultaat de code NA toegekend.
- Na het afwerken van alle evaluatieactiviteiten wordt een score op 20 bepaald als volgt:
- tussentijds assesment: 30%
- opdrachten: 30%
- mondeling examen: 40%
Toelichting bij herkansen
Ja, hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.