TE3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JPO0XC)

3 studiepuntenNederlands14 urenEerste semesterEerste semester
Van Eetvelde Pieter (coördinator) |  Saerens Katleen |  Van Eetvelde Pieter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: TE3-1b vakdidactiek 3 (niveau: gevorderd).

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. TE3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JLO0XC)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Opdracht14 urenEerste semesterEerste semester
Saerens Katleen |  Van Eetvelde Pieter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

    Vakdidactisch:

    • Opstellen van toetsvragen
    • Evaluatiecriteria bepalen praktijkwerkstuk
    • Leerlinggestuurde werkvormen
    • Cursusontwikkeling

    Inhouden:

    • Transport
    • Snelheid
    • Pneumatica

    Actieve kennis van het Nederlands
    Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en beeldmateriaal

    We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs synchroon of asynchroon kan zijn.

    Hoger Afstandsonderwijs (HAO)

    Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

    Evaluatieactiviteiten

    TE3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JVO0XC)

    Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
    Evaluatievorm : Portfolio
    Leermateriaal : Cursusmateriaal

    ExamenmomentBeoordelingsschaal
    TOTAAL1-20/20 puntenschaal

    Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.

    Bepaling eindcijfer:

    Procesevaluatie aan de hand van digitale portfolio's: 100%

    Indien een portfolio ingediend werd na de aangegeven deadline of onvolledig uitgewerkt is: 0/20 

    Bepaling resultaat:

    Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde met correctiefactor. 

    De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

    Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. 

    Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.

    JA

    Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.