FR2-1b Taalvaardigheid en cultuur 3 (B-ODISEE-JPO0UL)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: FR2-1b Taalvaardigheid en cultuur 3 (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Gewenste aanvangsniveau: Het niveau B1 van het Europees Referentiekader moet effectief behaald zijn.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Frans) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Frans) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Frans) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. FR2-1b Taalvaardigheid en cultuur 3 (B-ODISEE-JLO0UL)




Inhoud
Uitdieping van de mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden; expressiviteit, uitspraak, klemtoon en intonatie; spelling; Franstalige cultuur: het Franse chanson; het kortverhaal (Guy de Maupassant).
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Frans en het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon)
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
FR2-1b Taalvaardigheid en cultuur 3 (B-ODISEE-JVO0UL)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.
Bepaling resultaat: Mondeling examen en mondelinge opdrachten (50 %); portfolio (50 %).
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Bij de evaluatie van vaardigheden kunnen studenten geen beroep doen op faciliteiten die deze vaardigheden ondersteunen
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.