EN2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JPO0UK)

Doelstellingen
Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: EN2 vakdidactiek 2 (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. EN2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JLO0UK)




Inhoud
Theoretische achtergrond
- Global English and Englishes, describing the English Language
- Issues in language learning and popular methodology
- Class size, class management, mixed ability classes
- Professional literature: a selection of articles
Lespraktijk
- Mistakes and feedback, testing and evaluation
- Language construction, grammar and vocabulary
- Language skills: reading, listening, writing, speaking (including pronunciation), spoken interaction
Opdrachten in portfolio:
- Praktijk- en onderzoeksopdrachten
Nascholing:
- bijwonen ELT- vormingsdag
Studiemateriaal
Raadpleeg volgende link:
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=6525
Toelichting onderwijstaal
De onderwijstaal is Engels.
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Portfolio - Samenwerkend leren/Collaboratief leren
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
EN2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-JVO0UK)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer
Deelevaluaties:
- 70% : Opdrachten
- 30% : mondeling examen
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. De student moet dus alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen. Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.