TE1-2a Constructies (B-ODISEE-JPO0TM)

3 studiepuntenNederlands27 urenTweede semesterTweede semester
Van Eetvelde Pieter (coördinator) |  Balck Christel |  Van Eetvelde Pieter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: TE1-2a Constructies (niveau: basis).

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling. 

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. TE1-2a Constructies (B-ODISEE-JLO0TM)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht27 urenTweede semesterTweede semester
Balck Christel |  Van Eetvelde Pieter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Basiseigenschappen en begrippen van materialen: massa, volume, energie

Interactie tussen materialen: krachten, arbeid, vermogen, rendement

Basisconstructies: hefbomen, katrollen, overbrengingen voor tandwielen riemen en schijven en drukrollen

 

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media. 

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

Evaluatieactiviteiten

TE1-2a Constructies (B-ODISEE-JVO0TM)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk, Procesevaluatie
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Rekenmachine

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.

Bepaling eindcijfer:

Procesevaluatie aan de hand van digitale portfolio's: 20%

  • Indien een portfolio ingediend werd na de aangegeven deadline of onvolledig uitgewerkt is: 0/20  
  • Indien een portfolio ingediend werd ten laatste op de aangegeven deadline met beperkte uitwerking: 10/20
  • Indien een portfolio ingediend werd ten laatste op de deadline met uitgebreide uitwerking: 15- 20/20. 

Schriftelijk geslotenboek examen: 80%

Bepaling resultaat:

Om te kunnen slagen voor het OPO moet de student zowel voor het examen als voor de procesevaluatie slagen. 

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA.

 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in de eerste zittijd.