IN1 Vakdidactiek 1 (B-ODISEE-JPO0TE)

3 studiepuntenNederlands22 urenBeide semestersBeide semesters
Van der Eedt Peter (coördinator) |  Van der Eedt Peter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden  te beschikken: IN1 vakdidactiek 1 (niveau: basis)

 

 

 

 

De algemene toelatingsvoorwaarden  zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. IN1 Vakdidactiek 1 (B-ODISEE-JLO0TE)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht22 urenBeide semestersBeide semesters
Van der Eedt Peter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

De student heeft de inzichten en vaardigheden die nodig zijn om vanaf stage 3 didactisch verantwoorde lessen te geven.

Inhoud welke aan bod komt:

  • visie
  • werkvormen 
  • beginsituatie
  • doelen
  • didactische principes
  • presenteren

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs synchroon of asynchroon kan zijn. 

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)

Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

Evaluatieactiviteiten

IN1 Vakdidactiek 1 (B-ODISEE-JVO0TE)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk, Paper/Werkstuk, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bepaling eindcijfer

  • Permanente evaluatie 70% en examen 30%.
  • De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.