GE1-2b Klassieke oudheid 2 (B-ODISEE-JPO0TC)

3 studiepuntenNederlands27 urenTweede semesterTweede semester
Loquet Olivier (coördinator) |  Loquet Olivier
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

 

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: GE1-2b Klassieke Oudheid 2 (niveau: basis).

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. GE1-2b Klassieke oudheid 2 (B-ODISEE-JLO0TC)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College27 urenTweede semesterTweede semester
Loquet Olivier
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

De vroege Romeinse geschiedenis (753-265 v. Chr.) (Theorie - leerplan/basis)
Verdere expansie en nieuwe sociale spanningen (264-133 v. Chr.) (Theorie - leerplan/basis)
De eeuw der Romeinse burgeroorlogen (133-30 v. Chr.) (Theorie - leerplan/basis)
De Vroege Keizertijd (27 v. Chr.-193) (Theorie - leerplan/basis)
De crisis van de derde eeuw en de Late Oudheid (Theorie - leerplan/basis)

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

Digitaal leren

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)  
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching). 

Evaluatieactiviteiten

GE1-2b Klassieke oudheid 2 (B-ODISEE-JVO0TC)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.

Bepaling eindcijfer: enkel a.d.h.v. het examen.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.