EN1-1b Cultuur 1 - Taalvaardigheid 1 (B-ODISEE-JPO0SA)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: EN 1-1B Cultuur1 - taalvaardigheid 1 (niveau: basis)
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Wenselijke aanvangscompetentie: B2 niveau Engels met betrekking tot luisteren, lezen, schrijven, spreken.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. EN1-1b Cultuur 1 - Taalvaardigheid 1 (B-ODISEE-JLO0SA)




Inhoud
INHOUD
Cultuur : Studie van de verschillende aspecten van 'Britain' via presentaties en zelfstudie. Thema's: geography, history, attitudes, identity, politics and government, the law, press and media, welfare, housing, economy, food and drink, sports and competition, art and leisure, holidays and festivals.
Taalvaardigheidsportfolio : zelfstandige opdrachten luistervaardigheid, leesvaardigheid en schrijfvaardigheid op niveau advanced - first certificate (B2-C1)
Toelichting onderwijstaal
De onderwijstaal is Engels.
Toelichting werkvorm
Feedback - Interactievormen - Portfolio
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
.
Evaluatieactiviteiten
EN1-1b Cultuur 1 - Taalvaardigheid 1 (B-ODISEE-JVO0SA)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer:
Deelevaluaties:
- Presentatie Britain = 20%
- Mondeling examen Britain (gesloten boek) = 45%
- Opdrachten taalvaardigheid in portfolio met permanente evaluatie = 35 %
Correctiefactor:
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde met correctiefactor: een zwaar tekort voor het mondeling examen of de opdrachten kan leiden tot een tekort voor het volledige OPO, ook al is het eindresultaat mathematisch een 10.
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. De student moet dus alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Bijzondere aandachtspunten:
Er worden geen extra faciliteiten toegekend op het mondeling examen. De student mag in de voorbereidingsfase geen woordenboek gebruiken en krijgt geen toelichting bij de vragen of antwoorden.
Toelichting bij herkansen
Herkansing:
Hier gelden afwijkende modaliteiten: als de interactieve presentatie niet gegeven is kan de student niet slagen voor het OPO. De andere onderdelen kunnen hernomen worden.