EN1-1a Taalstudie 1 (B-ODISEE-JPO0RA)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: EN 1-1a Taalstudie 1 (niveau: basis)
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Wenselijke aanvangscompetenties: B2 niveau Engels met betrekking tot luisteren, lezen, schrijven, spreken.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Engels) 180 sp.
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. EN1-1a Taalstudie 1 (B-ODISEE-JLO0RA)




Inhoud
INHOUD
- Module 1: Grammar: common verb patterns and terminology, auxiliaries and full verbs, primary auxiliaries, modal auxiliaries, all tenses, imperatives, participles, gerund and infinitive, the passive, reported speech. Theorie, oefeningen, opdrachten, zelfstudiepakket. Herhaling en verdieping op niveau B2-C1.
- Module 2: Phonetics: Inleiding klankleer en fonetisch schrift : theorie en oefeningen.
- Module 3: Woordenschat: zelfstudiepakket gebaseerd op thema's in de leerplannen Engels 1e en 2e graad o.a. describing people: the body, hair, accessories, clothes / physical movement and behaviour / the senses/ people and relationships / leisure and lifestyle / illnesses, injuries, special features / food and drink / kitchen equipment.
Toelichting onderwijstaal
De onderwijstaal is Engels.
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Digitaal leren
DAG studenten
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
HAO studenten
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
EN1-1a Taalstudie 1 (B-ODISEE-JVO0RA)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer:
Deelevaluaties:
- Schriftelijk examen taalkunde grammatica theorie (gesloten boek): 45 %
- Schriftelijk examen taalkunde oefeningen (gesloten boek): 30%
- Schriftelijk examen taalkunde klankleer en fonetisch schrift (met alfabet): 10 %
- Schriftelijke test woordenschat: 15%
Correctiefactor : Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde met correctiefactor
- Bij oefeningen grammatica op niveau eerste en de tweede graad Engels secundair onderwijs wordt een cesuur gebruikt.
- Op de woordenschattoets is een score van 75% gelijk aan geslaagd dus 7,5 /15.
- Een tekort op het onderdeel grammatica theorie leidt automatisch tot een tekort op het OPO, zelfs als het mathematisch gemiddelde een 10/20 of meer is.
Bijzondere aandachtspunten:
- Alle studenten krijgen extra tijd om het schriftelijk examen af te leggen. Zij kunnen geen beroep doen op andere faciliteiten. Het examen wordt op papier gemaakt. Het gebruik van een laptop of een woordenboek is niet toegelaten.
- Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. De student moet dus aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.
- Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.