Verkoopstechnieken (B-ODISEE-HBB31B)

3 studiepuntenNederlands22 urenTweede semesterTweede semester
Vanderstraeten Katrien (coördinator) |  Beirnaert Tom |  Vanderstraeten Katrien
Kernteam Bedrijfsmanagement (BA)

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

(Basis)kennis van financiële producten en diensten.

Commercieel  kunnen denken en handelen.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Verkoopstechnieken (B-ODISEE-HBB31b)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht22 urenTweede semesterTweede semester
Beirnaert Tom |  Vanderstraeten Katrien
Kernteam Bedrijfsmanagement (BA)

Dit opleidingsonderdeel situeert zich binnen de leerlijn "bedrijfsbeleid".      

Het opleidingsonderdeel behandelt volgende onderdelen:      

  • Klantenprofielen      
  • De commerciêle activiteiten van een financiële instelling      
  • De verkoper als persoon alsook de verkoopjob binnen de financiële wereld
  • Het verkoopproces : van prospectie tot klantenopvolging en relatiemanagement 
  • Onderhandelen : behoefte-analyse, klantgericht en klantvriendelijk argumenteren, objecties, afsluiten    
  • Ethiek binnen de verkoop

     

     

     

     

     

     

Feedback - Oefeningen/opdrachten - Simulatie

Opmerking : gezien de continue evoluties mbt COVID19 (corona) kan onderstaande informatie nog geactualiseerd en/ of aangepast worden!

Blended learning : combinatie van online lessen met lessen op de campus.

Interactievormen :  onderwijsleergesprek, groepsgesprek

Groepsopdracht, oefeningen

Gelieve regelmatig Toledo te raadplegen voor meer informatie 

 

 

 

 

Evaluatieactiviteiten

Verkoopstechnieken (B-ODISEE-H71708)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Presentatie
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode

Evaluatievorm : uitwerking van een specifieke case waarin het verkoopproces toegepast wordt

 

Het algemene afwezigheidsbeleid van het studiegebied HWBK is hierbij van toepassing.

ChatGPT of andere AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, geef je dit ook verplicht aan in je bronnen. Wanneer je dit niet doet, krijg je een NA of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. ​
Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie ) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dit toch, - dan wordt dit uiteraard als fraude beschouwd.​

Om recht te hebben op een inhaalmoment bij gewettigde afwezigheid dient het afwezigheidsbeleid cluster bedrijfskunde VOORAF correct gevolgd te worden. (zie: link  afwezigheidsbeleid cluster bedrijfskunde op het studentenportaal (inloggen op Odisee.be))​
Ben je langdurig gewettigd afwezigheid neem dan contact op met de ombudsdienst om een regeling uit te werken.​

Paper : uitwerking van een specifieke case waarin het verkoopproces toegepast wordt die mondeling wordt toegelicht tijdens het examen

Concrete richtlijnen met betrekking tot de opdracht en de werkwijze volgen nog via Toledo.