Communication management (B-ODISEE-HBB18A)

Doelstellingen
Het uitgebreide overzicht van leerresultaten en kerndoelen vind je hier:
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=1555&OPLID=65
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor in het bedrijfsmanagement (Brussel) (Afstudeerrichting marketing) 180 sp.
- Bachelor in organisatie & management (Brussel) (Afstudeerrichting Business & Languages) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Communication management (B-ODISEE-HBB18a)




Inhoud
1. Strategic document
How to describe the current situation of a brand in a strategic document
2. Creative briefing
What is a creative briefing, how to write this, how to judge and review a given briefing.
What is and how to define and describe: the brand essence, the target group, the objective and strategy whilst watching over brand coherence and building on brand heritage.
3. Translation of a theoretical briefing in a concrete piece of communication (TV commercial).
Translating the message into a creative idea: what is a creative idea? How do I recognize it? Check of TV commercial (storyboard) on relevance and interest to the target group.
Studiemateriaal
Slides on Toledo
Toelichting onderwijstaal
“Dit opleidingsonderdeel wordt in het Engels aangeboden omdat de afgestudeerden ongetwijfeld zullen terecht komen in een internationaal georiënteerde beroepsomgeving waar het Engels de gangbare voertaal is.”
Toelichting werkvorm
The course offers a theoretical framework but also very useful and practical ideas and guidelines that are evidence based.
The instructor/facilitator organizes an interactive classroom environment so that students engage in lively discussions and a revealing case study in which they prepare and create a communication campaign from A to Z.
Groupwork with presentations.
Evaluatieactiviteiten
Communication management (B-ODISEE-H70039)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Assignment 1 -> 35%, Assignment 2-> 35%. Active participation in class and personal contribution 30%. Peer review taken into account when judging performance.
Unlawful absence at presentation days leads to a 0 score. Check Toledo for dates of presentation.
Wat moet je doen bij
1) afwezigheid i.v.m. taken / testen / presentaties ? Dit vind je terug via deze link: http://bit.ly/procedure_afwezigheidspolicy1
2) afwezigheid bij het examen: Indien je omwille van ziekte of een andere overmachtsreden niet kan deelnemen aan een examen dien je altijd vóór het examen de ombudsdienst te verwittigen. Dit kan enkel telefonisch of in persoon (niet via sms of e-mail).
Toelichting bij herkansen
Written exam.
Case based : write or re-write a creative briefing and write the creative idea for an existing ad.