Personal Development Plan (B-ODISEE-OGI04H)
Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=20227&OPLID=280
Begintermen
The general admission requirements and mandatory sequentiality are described in the education and examination regulations.
The student has acquired credits for all technical courses from the first and second phase.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor in de elektronica-ICT - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting ICT) 180 sp.
- Bachelor in de elektronica-ICT - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting elektronica) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
6 sp. Personal Development Plan (B-ODISEE-OGI04w)
Inhoud
Individually determined in consultation between student and staff.
Studiemateriaal
None
Toelichting onderwijstaal
This course can - on an individual basis - be taken in English or in Dutch.
Toelichting werkvorm
Portfolio
De student kiest in overleg met de begeleidende docent een onderwerp voor persoonlijke ontwikkeling, en legt bij de start van het academiejaar een aantal concrete doelstellingen vast samen met de werkvorm die gehanteerd zal worden om deze doelstellingen te bereiken.
Gedurende het semester zijn er enkele momenten voor individuele rapportering, reflectie en feedback. In de aanloop naar de eindevaluatie stelt de student een portfolio op, waarin hij/zij probeert aan te tonen dat de doelstellingen bereikt zijn.
Op Toledo is een gedetailleerd draaiboek beschikbaar met de criteria voor de onderwerpen en doelstellingen en de modalitieten voor de opvolgen en evaluatie.
Evaluatieactiviteiten
Personal Development Plan (B-ODISEE-O72683)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
At the start of the course, the student must propose a topic for personal development and objectives are set in consultation with the teacher.
The final evaluation is based on these objectives and a number of aspects of the learning process.
A detailed description of the evaluation criteria and modalities can be found on Toledo in the script for this course.
The student can only participate in the exam if he / she has proposed a suitable topic that was aproved before the deadline set in the Toledo script. If this is not the case, the student will receive an 'NA' score.
Toelichting bij herkansen
If the student does not pass the first exam opportunity, the mentor will provide the necessary feedback in the follow-up document. The student then has the opportunity to continue working and to remedy shortcomings by the second examination opportunity. If the student prefers so, a new topic can be chosen in consultation with the mentor.
The evaluation for the second exam opportunity is done in the same way and based on the same criteria as for the first exam opportunity.