Doelstellingen
Ik sta open om zonder vooroordelen kennis te maken met de wereld van kunst & cultuur en word cultuurparticipant door het cultureel veld op diverse wijzen te verkennen.
Ik toon mijn eigen expressiestijl en geef taal aan een wereld vol impressies door op creatieve wijze gebruik te maken van de diverse muzische talen.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Muzische ontwikkeling en groei (B-ODISEE-OAK07b)
Inhoud
Muzische ontwikkeling en grondhouding
Binnen dit onderdeel focussen we op het verkennen, versterken en verdiepen van de eigen muzische grondhouding. Hierbij wordt ingezet op muzische speelsheid, durven verbeelden en de basisvaardigheden van creatief denken.
Verkennen van de wereld van de kunsten
Hierbinnen valt cultuureducatie op eigen niveau waarbij we je nieuwe ervaringen laten opdoen bij verschillende cultuurhuizen. Na deze ervaringen volgt dan een muzische verwerking en ga je met elkaar over deze muzische indrukken communiceren.
Daarnaast komt aan bod hoe je kunstzinnig kan kijken naar de wereld (beschouwen op eigen niveau).
Toelichting werkvorm
College(s) met actieve werkvormen waarbij ingezet wordt op muzische speelsheid, verbeelden en creatief denken.
Voor dagonderwijs: een (avond)voorstelling van een cultuurhuis en een bezoek aan een onderzoekscentrum rond kunst, cultuur en educatie of museum is verplicht.
Voor hoger afstandsonderwijs (HAO): een (avond)voorstelling van een cultuurhuis en/of een bezoek aan een onderzoekscentrum rond kunst, cultuur en educatie of museum is verplicht.
Evaluatieactiviteiten
Muzische ontwikkeling en groei (B-ODISEE-O73532)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Muzisch portfolio (100%) waarin de student zijn/haar muzisch proces schriftelijk weergeeft.
Toelichting bij herkansen
Voor EP 3 gelden dezelfde modaliteiten.