NT2+NE1-2a Taalstudie 2 (B-ODISEE-JPO0SO)
Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: NT2+NE1-2a Taalstudie 2 (niveau: basis)
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Nederlands niet-thuistaal) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Nederlands) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Nederlands niet-thuistaal) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Nederlands) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Nederlands niet-thuistaal) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Nederlands) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. NT2+NE1-2a Taalstudie 2 (B-ODISEE-JLO0SO)
Inhoud
INHOUD: GLOBALE BESCHRIJVING
De lesstof bouwt verder op de basisbegrippen van de traditionele grammatica. We bouwen de moeilijkheidsgraad op doordat we ons nu concentreren op de samengestelde zin. We gaan er in deze cursus van uit dat de student de begrippen volledig beheerst. De cursus 1-1A is dus essentieel voor een goed begrip van dit opleidingsonderdeel. Naast de zinsontleding brengen we de woordsoorten aan.
Basiskennis
• de samengestelde zin;
• de woordsoorten;
• de spelling niveau eerste graad.
Voor meer informatie: zie Studiewijzer
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon)
Hoger Afstandsonderwijs (HAO): monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag maar zijn welkom en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
.
Evaluatieactiviteiten
NT2+NE1-2a Taalstudie 2 (B-ODISEE-JVO0SO)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer:
Taalbeschouwing: 70%
Samengestelde zin
Woordsoorten
Taal en spelling: 30%
Om te slagen, moet de student op alle onderdelen van het OPO geslaagd zijn.
Bij de evaluatie van vaardigheden kunnen studenten geen beroep doen op faciliteiten die deze vaardigheden ondersteunen.
Bijzondere aandachtspunten: de basiskennis wordt strenger beoordeeld dan de uitbreiding. Zie Toledo voor concrete informatie.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.