2 Grow 2 bachelor (B-ODISEE-OWV94A)

3 studiepuntenNederlands20 urenBeide semestersBeide semesters
Van Geert David (coördinator) |  Van Geert David
Kernteam Verpleegkunde St-Niklaas

De toelatingsvoorwaarden en volgtijdelijkheid zijn beschreven in het OER

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. 2 Grow 2 bachelor (B-ODISEE-OWV95a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht20 urenBeide semestersBeide semesters
Van Geert David
Kernteam Verpleegkunde St-Niklaas

In dit onderdeel wordt enerzijds de focus gelegd op het groeitraject dat je als student aflegt om stap voor stap te evolueren naar een verpleegkundige op bachelorniveau die naast inhouds- en vaardigheidsdeskundige ook op collegiaal, communicatief en sociaal vlak sterk is. Anderzijds focussen we op de groei die je doormaakt als “mens”. De lijn van het OPO in OF1 wordt in OF2 doorgezet. Wederom zijn er twee opdrachten die de ruggengraat van dit OPO vormen. 

De eerste opdracht beoogt de voortzetting van de professionele groei die in OF1 werd ingezet. Dit jaar worden hiervoor 24u professionalisering gevraagd. 

De tweede opdracht betreft zowel het uitvoeren van coachingsvaardigheden aan studenten van OF1 als een diepgaande reflectie aan de hand van specifieke modellen over het coachingsmoment. 

Een uitgebreide duiding van deze opdrachten vind je terug in de gids voor 2G2B op Toledo ultra.

Dit OPO wordt gegeven in het Nederlands.

Oefeningen/opdrachten - Portfolio - Reflectie

Er wordt van de student zelfstandigheid gevraagd in het uitwerken van de opdracht. 

Aanwezigheid tijdens het JOC is verplicht. 

Evaluatieactiviteiten

2 Grow 2 bachelor (B-ODISEE-O72614)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Portfolio

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De evaluatie van dit OPO gebeurt op basis van zowel de uitwerking van de jaaropdracht (a) als een opdracht rond coaching (b)

a) In functie van een persoonlijk gedefinieerde motivatie om de bacheloropleiding te volgen, stelt de student een groeiportfolio op. De student kiest uit de lijst van competenties 3 kerndoelen waar de student dit academiejaar gericht zal aan werken. Steeds rekening houdend met de vraag 'Welke kennis en competenties heb je nodig om jouw persoonlijke groei te verwezenlijken?' De student engageert zich hiervoor via het uitvoeren van concrete acties waarvan een deel professionaliseringuren. (Specificaties hieromtrent zijn raadpleegbaar op Toledo ultra).

b) De opdracht behelst zowel het uitvoeren van een concrete coachingsopdracht tijdens de lessenreeksen als het uitschrijven van een reflectie op de ervaring van 'jij als coach'. (Specificaties hieromtrent zijn raadpleegbaar op Toledo ultra).

De eindscore van het OPO komt tot stand op basis van een gewogen gemiddelde van onderstaande delen:

·         Persoonlijk groeiportfolio: 60% (Uitwerking kerndoelen + professionalisering)

·         Opdracht coaching: 40%

Het niet afleggen van één van de onderdelen resulteert in een NA op het volledig OPO. Een zwaar onvoldoende (7/20) resulteert in een 7/20 op het totale OPO.

Bij een tekort op het OPO dient de student in tweede zittijd enkel deze deelevaluaties te hernemen,waarvoor een tekort werd behaald.

Indien de student in EP3 niet deelneemt aan een deelevaluatie dan behaalt hij 0/20 op de deelevaluatie.      
Indien de student in EP3 een lager cijfer behaalt lager dan 8/20 op een deelevaluatie en in eerste ztiitijd een 8 of 9/20 behaalde op diezelfde deelevaluatie, dan wordt de 8 of 9/20 van de deelevaluatie uit eerste zittijd behouden in de berekening van het eindpunt in EP 3.