NT2 3-1a Integratiemodule 1 (B-ODISEE-OWS99A)

3 studiepuntenNederlands14 urenEerste semesterEerste semester
Gorissen Wouter (coördinator) |  Gorissen Wouter |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: NT2 3-1a Integratiemodule 1 (niveau: gevorderd) 

 

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. NT2 3-1a Integratiemodule 1 (B-ODISEE-OWS99a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht14 urenEerste semesterEerste semester
Gorissen Wouter |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs - Algemene vakken (BA)

In dit opleidingsonderdeel onderzoek je de rol van de professional Nederlands niet-thuistaal als lid van het schoolteam. 

Je verwerft de theorie rond het uitbouwen van een taalbeleid binnen een school. 

Je past de theorie toe in een praktijkonderzoek. 

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media. 

Portfolio

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon). 

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)  
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching). 

Evaluatieactiviteiten

NT2 3-1a Integratiemodule 1 (B-ODISEE-O73794)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Portfolio
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus. 

Bepaling eindcijfer: Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. 

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA. 

De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

Bijzondere aandachtspunten: Het mondelinge examen bestaat uit de verdediging van de opdrachten in het groeiportfolio. 

 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.