BR3-1a Diversiteit in de sport (B-ODISEE-OWS78A)

3 studiepuntenNederlands18 urenEerste semesterEerste semester
Baert Kim (coördinator) |  Baert Kim |  Vandewiele Filip |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: BR3-1a Diversiteit in de sport  (niveau: gevorderd).

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. BR3-1a Diversiteit in de sport (B-ODISEE-OWS78a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht18 urenEerste semesterEerste semester
Baert Kim |  Vandewiele Filip |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs - Algemene vakken (BA)

We nemen verscheidene doelgroepen onder de loep. De doelgroepen bestaan onder andere uit personen met neuromusculoskeletale aandoeningen, visuele – auditieve of intellectuele beperkingen, vluchtelingen, gedetineerden, mensen in armoede, mensen met autisme, senioren...
Aan het einde van dit opleidingsonderdeel is de student in staat om:

- Binnen sportactiviteiten rekening houden met onze diverse samenleving en er met een open vizier naar kijken.
- Personen met een intellectuele, motorische, psychische, auditieve- en visuele beperking te begeleiden
- Aangepaste bewegingsactiviteiten ten opzichte van personen met een beperking aan te bieden
- De student in zijn professionele carrière steeds rekening kan houden met de specifieke noden van personen met een beperking.

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media. 

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon). 

Evaluatieactiviteiten

BR3-1a Diversiteit in de sport (B-ODISEE-O73489)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk, Verslag, Presentatie
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus. 

Bepaling eindcijfer:

Verslag op 5 punten

Presentatie op 5 punten

Schriftelijk examen op 20 punten

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor. 

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. 

De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA. 

 

Ja

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.