BR3-1a Diversiteit in de sport (B-ODISEE-OWS78A)
Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: BR3-1a Diversiteit in de sport (niveau: gevorderd).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Bewegingsrecreatie) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Bewegingsrecreatie) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. BR3-1a Diversiteit in de sport (B-ODISEE-OWS78a)
Inhoud
We nemen verscheidene doelgroepen onder de loep. De doelgroepen bestaan onder andere uit personen met neuromusculoskeletale aandoeningen, visuele – auditieve of intellectuele beperkingen, vluchtelingen, gedetineerden, mensen in armoede, mensen met autisme, senioren...
Aan het einde van dit opleidingsonderdeel is de student in staat om:
- Binnen sportactiviteiten rekening houden met onze diverse samenleving en er met een open vizier naar kijken.
- Personen met een intellectuele, motorische, psychische, auditieve- en visuele beperking te begeleiden
- Aangepaste bewegingsactiviteiten ten opzichte van personen met een beperking aan te bieden
- De student in zijn professionele carrière steeds rekening kan houden met de specifieke noden van personen met een beperking.
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Evaluatieactiviteiten
BR3-1a Diversiteit in de sport (B-ODISEE-O73489)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer:
Verslag op 5 punten
Presentatie op 5 punten
Schriftelijk examen op 20 punten
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.
De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Ja
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.