NT2 2-1b Trajectbegeleiding en zorg (B-ODISEE-OWS38A)

3 studiepuntenNederlands27 urenEerste semesterEerste semester
Gorissen Wouter (coördinator) |  Gorissen Wouter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: NT2 2-1b Trajectbegeleiding en zorg (niveau: doorgroei)

 

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. NT2 2-1b Trajectbegeleiding en zorg (B-ODISEE-OWS38a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht27 urenEerste semesterEerste semester
Gorissen Wouter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Je kunt inzicht in de regelgeving/het kader verwoorden: wat moet? Wat mag?

Je kent de rol van de leerkracht als eerste-lijnstrajectbegeleider

Je kunt werken met verschillende instrumenten begeleiding en zorg

Je kunt het vervolgtraject OKAN beschrijven: sleutelfiguren en beleid

Je kunt de sociale kaart in de regio gebruiken

Je weet wat je kan doen in crisissituaties

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon). 

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)  
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching). 

Evaluatieactiviteiten

NT2 2-1b Trajectbegeleiding en zorg (B-ODISEE-O72255)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Portfolio
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus. 

Bepaling eindcijfer:
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. 

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA. 

De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

Bijzondere aandachtspunten: Het mondelinge examen bestaat uit de verdediging van de opdrachten in het groeiportfolio. 

 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.