NT2 2-1b Trajectbegeleiding en zorg (B-ODISEE-OWS38A)
Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: NT2 2-1b Trajectbegeleiding en zorg (niveau: doorgroei)
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Nederlands niet-thuistaal) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Nederlands niet-thuistaal) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Nederlands niet-thuistaal) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. NT2 2-1b Trajectbegeleiding en zorg (B-ODISEE-OWS38a)
Inhoud
Je kunt inzicht in de regelgeving/het kader verwoorden: wat moet? Wat mag?
Je kent de rol van de leerkracht als eerste-lijnstrajectbegeleider
Je kunt werken met verschillende instrumenten begeleiding en zorg
Je kunt het vervolgtraject OKAN beschrijven: sleutelfiguren en beleid
Je kunt de sociale kaart in de regio gebruiken
Je weet wat je kan doen in crisissituaties
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
NT2 2-1b Trajectbegeleiding en zorg (B-ODISEE-O72255)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer:
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.
Bijzondere aandachtspunten: Het mondelinge examen bestaat uit de verdediging van de opdrachten in het groeiportfolio.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.