Keuze 3-1: E-learning (B-ODISEE-OWL35A)
Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16935&OPLID=249
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Wenselijke aanvangscompetenties: E-learning 2-1
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Keuze 3-1: E-learning (B-ODISEE-OWL35a)
Inhoud
Visie
Met de keuze e-learning streven we ernaar om studenten een innovatief beeld te geven van hoe e-learning vandaag en in de toekomst kan bijdragen tot het verrijken van leerprocessen van kinderen in lager onderwijs.
Ons doel is om onze studenten op het gebied van onderwijstechnologie een explorerende en open houding bij te brengen en hen aan te zetten tot levenslang leren en delen.
Aanpak
De student gaat met een open houding aan de slag met innovatieve e-learningthema's.
- Instructional design
- Gamification
- Virtual Reality
- Augmented Reality
- Programmeren
- Leeromgeving
- Interactieve presentatietools
- Professionele kennisclips
- Adaptief leren (en zelf adaptief leermateriaal creëren)
- Artificiële intelligentie
- BYOD (chromebooks, laptops, tablets) in lager onderwijs
De student neemt in klein groep deel aan de Whizzkids wedstrijd voor studenten in lerarenopleidingen.
De student bezoekt een innovatie onderwijsbeurs.
De student exploreert een innovatieve technologie.
De student stelt een innovatieve technologie voor aan (toekomstige) leerkrachten.
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Samenwerkend leren/Collaboratief leren
We kiezen voor blended onderwijs: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs online live of online niet-live kan zijn.
Evaluatieactiviteiten
Keuze 3-1: E-learning (B-ODISEE-O70588)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De studenten nemen interactief en explorerend deel aan de aangeboden workshops en professionalisering.
Studenten evalueren hun verwerkingsniveau.
Studenten (peer)evalueren hun eigen proces en product.
Studenten en docenten evalueren studenten(teams) en geven feedback.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.