Keuze 3-1: E-learning (B-ODISEE-OWL35A)

3 studiepuntenNederlands23 urenEerste semesterEerste semester
Van Lokeren Stijn (coördinator) |  Van Hooste Daan |  Van Lokeren Stijn
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling. 

Wenselijke aanvangscompetenties: E-learning 2-1

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Keuze 3-1: E-learning (B-ODISEE-OWL35a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht23 urenEerste semesterEerste semester
Van Hooste Daan |  Van Lokeren Stijn
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

Visie

Met de keuze e-learning streven we ernaar om studenten een innovatief beeld te geven van hoe e-learning vandaag en in de toekomst kan bijdragen tot het verrijken van leerprocessen van kinderen in lager onderwijs.
Ons doel is om onze studenten op het gebied van onderwijstechnologie een explorerende en open houding bij te brengen en hen aan te zetten tot levenslang leren en delen. 

Aanpak

De student gaat met een open houding aan de slag met innovatieve e-learningthema's.

  • Instructional design
  • Gamification 
  • Virtual Reality 
  • Augmented Reality 
  • Programmeren 
  • Leeromgeving 
  • Interactieve presentatietools
  • Professionele kennisclips
  • Adaptief leren (en zelf adaptief leermateriaal creëren)
  • Artificiële intelligentie
  • BYOD (chromebooks, laptops, tablets) in lager onderwijs

De student neemt in klein groep deel aan de Whizzkids wedstrijd voor studenten in lerarenopleidingen.

De student bezoekt een innovatie onderwijsbeurs.

De student exploreert een innovatieve technologie.
De student stelt een innovatieve technologie voor aan (toekomstige) leerkrachten.

Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Samenwerkend leren/Collaboratief leren

We kiezen voor blended onderwijs: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs online live of online niet-live kan zijn. 

Evaluatieactiviteiten

Keuze 3-1: E-learning (B-ODISEE-O70588)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De studenten nemen interactief en explorerend deel aan de aangeboden workshops en professionalisering.
Studenten evalueren hun verwerkingsniveau. 
Studenten (peer)evalueren hun eigen proces en product. 
Studenten en docenten evalueren studenten(teams) en geven feedback. 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.