Frans: Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-OPS17B)
Doelstellingen
Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken (niveau: doorgroei).
Begintermen
De student heeft vakdidactiek 1 gevolgd.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Frans: Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-OPS17b)
Inhoud
Herhaling concepten vakdidactiek 1.
Link met de stage.
Hoe wordt een les vaardigheden gegeven, functionele kennis enz ...? Hoe brengt met ludieke elementen aan enz?
Microteaching
Toelichting onderwijstaal
Frans
Toelichting werkvorm
De student krijgt de kans op binnen de school conversatielessen te organiseren voor zijn medestudent (andere departementen binnen de hogeschool). Ook komt hij in contact met Okanstudenten.
Hij leert omgaan met verschillende doelgroepen, zijn materiaal aanpassen enz.
Evaluatieactiviteiten
Frans: Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-O73982)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
eerste zittijd: permanente evaluatie; zie Toledo (microteaching, conversatietafels, toelichten van concepten...)
Toelichting bij herkansen
mondeling examen. (Permanente evaluatie is hier niet mogelijk)