Project Event (B-ODISEE-OGF01O)
Doelstellingen
Je organiseert op basis van een projectmodel voor organisatie van evenementen een kleinschalig event met interne opdrachtgevers, rekening houdend met oa. technische, financiële, juridische en communicatieve aspecten.
Je vergadert efficiënt in een projectcontext op basis van een professionele agenda en afsluitend met een professioneel verslag.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
5 sp. Project Event (B-ODISEE-OGF02o)
Inhoud
Tijdens de lessen wordt een structuur aangereikt voor de organisatie van het eigen evenement.
Fase I: opstart
Taak-en rolverdeling, projectplanning, doelstellingen, return on investment, doelgroep, gewenste ambiance, MVO, overige uitgangspunten, marketing-en communicatiestrategie, klantgerichtheid
Fase II: concept en programma
Creatief proces, type event, datum/duur/tijdstip, sfeer, programma, thematisering, aandachtspunten, zelf doen of uitbesteden, selectie van samenwerkingspartners, geschikte locatie, bijzondere locaties, financiële haalbaarheid, sponsoring
Fase III: programmakeuze
Communicatie met doelgroep, promotie, faciliteiten, inrichting, decoratie, culinaire voorzieningen, entertainment en sprekers, audiovisuele voorzieningen, vervoer, host/hostessen en vrijwilligers, foto-en videoreportage, EHBO en artsen, voorwaarden en aansprakelijkheid, beveiliging, vergunningen en verzekeringen, pers
Fase IV: uitvoering
Communicatie en taakverdeling tijdens event, draaiboek, checklist voor uitvoering
Fase V: nazorg
Afwikkeling en evaluatie
Toelichting werkvorm
Feedback - Oefeningen/opdrachten
Evaluatieactiviteiten
Project Event (B-ODISEE-O73458)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De verschillende beoordelingscriteria kunnen teruggevonden worden in de handleiding (beschikbaar op Toledo).
75% Organisatie van een event (15% per fase)
Dit groepsresultaat is samengesteld uit verschillende tussentijdse beoordelingen: voorbereiding (fase I, II, III), uitvoering (fase IV) en nazorg (fase V). Een geslaagde uitvoeringsfase resulteert dus niet per se in een geslaagd eindresultaat.
Om tot een individueel resultaat te komen voor organisatie, wordt het individueel groepsfunctioneren en de individuele bijdrage van de student in rekening gebracht aan de hand van peerevaluatie en evaluatie van de begeleidende docent na afloop van de organisatie van het event. Actieve deelname aan lessen, workshops en gesprekken draagt daarom rechtstreeks bij tot een beter individueel resultaat. De finale score van elke student in de groep kan wel verschillen, afhankelijk van hun individuele bijdrage en inzet. Een geslaagd groepswerk betekent dus niet noodzakelijk een geslaagde individuele score.
25% Professionele communicatie
- beoordeling samenwerken in teamverband
- beoordeling verloop van de vergadermomenten (incl. agenda’s en vergaderverslagen)
- beoordeling opdrachtgever (professionele houding, klantgerichtheid, creativiteit,…)
Verplichte deelname
- tijdens de ingeroosterde contacturen
- tijdens minstens 1 professioneel FM-gerelateerd event in het eerste semester (bijvoorbeeld van (young)belfa, FMN, IFMA, HFDV)
Indien de student voor minstens 25% afwezig is op de ingeroosterde contacturen en/of niet deelneemt aan een event, kan hij/zij niet slagen voor het OPO Event management.
HAO
HAO-studenten moeten niet aanwezig zijn tijdens de ingeroosterde contacturen.
Bij voldoende inschrijvingen gaat dit om een groepswerk. In het uitzonderlijk geval van een zeer laag aantal inschrijvingen door HAO-studenten kan dit een individueel werk worden.
Alle verdere praktische info betreft verloop, verwachtingen en eisen wordt toegelicht tijdens de monitoraatsessies.
Toelichting bij herkansen
Er is geen tweede examenkans.