Persoonlijke en professionele ontwikkeling 2 (B-ODISEE-OGF01I)
Doelstellingen
Je reflecteert mondeling (gesprek) en schriftelijk (logboek) door middel van een aantal reflectievragen op een set basisvaardigheden en attitudes en formuleert (persoonlijke) verbeterpunten.
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en aangewezen volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs-en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Persoonlijke en professionele ontwikkeling 2 (B-ODISEE-OGF02i)
Inhoud
- Conflicthantering
- Vergadertechniek
- Zelfzorg en weerbaarheid
- Inleefsessie toegankelijkheid
Toelichting werkvorm
Praktijkgerichte theorie met aansluitend inoefensessies
Individuele gesprekken (over studievoortgang, studiemethodiek, welbevinden etc.) met studenten (op aanvraag) met P&P-coaches.
Deze leeractiviteit wordt ook aangeboden in hoger afstandsonderwijs (HAO). Hiervoor gelden afwijkende modaliteiten. De studenten verwerken de leerstof in zelfstudie, bekijk ook de evaluatiefiche. Tijdens de contactmomenten is de docent beschikbaar voor het verstrekken van bijkomende toelichtingen en het beantwoorden van vragen.
Evaluatieactiviteiten
Persoonlijke en professionele ontwikkeling 2 (B-ODISEE-O73449)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | Geslaagd / Niet geslaagd |
Evaluatief gesprek en/of vaardigheidstoets met P&P-coach op basis van de cursusinhoud en logboek.
Indien je voor meer dan 25% van de sessies afwezig bent, kan je niet slagen voor dit opleidingsonderdeel (sessies worden niet opnieuw georganiseerd, dus niet herkansbaar).
Afstandsstudenten: je schrijft over elk thema (conflicthantering, vergadertechniek, omgaan met stress, toegankelijkheid) twee bladzijden in Word over jouw ervaringen op het werk. Voorbeelden in de PPT. De evaluatie gebeurt op basis van deze paper, er wordt geen mondeling moment voorzien voor HAO-studenten. De PPT-presentaties kunnen inspirerend werken maar zijn geen verplichte materie. De indienmodaliteiten worden besproken tijdens het HAO-moment.
Toelichting bij herkansen
Voor de toetsing in de tweede zittijd gelden dezelfde modaliteiten als in de eerste zittijd.
Enkel voor campusstudenten: indien je voor meer dan 25% van de sessies afwezig bent, kan je niet slagen voor dit opleidingsonderdeel (sessies worden niet opnieuw georganiseerd, dus niet herkansbaar).