Identiteit in diversiteit 3 (B-ODISEE-OBL03A)
Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16500&OPLID=68
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OBK17A : Identiteit in diversiteit 3
OAL65A : HAO Identiteit in diversiteit 3
OBS03A : Professionele identiteit 3
OPS05A : Identiteit in diversiteit 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
JPO0YE : Professionele identiteit 3
OAK31A : Identiteit in diversiteit 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAK44A : HAO Identiteit in diversiteit 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAL56A : Identiteit in diversiteit 3
OWL29A : Identiteit in diversiteit 3
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Identiteit in diversiteit 3 (B-ODISEE-OBL03a)
Inhoud
Identiteit in diversiteit 3 bouwt voort op Identiteit in diversiteit 1 en Identiteit in diversiteit 2. In de derde opleidingsfase is de focus "de leraar als lid van een schoolteam", een leraar die mee nadenkt over het schoolbeleid. Meer concreet zal Identiteit in diversiteit 3 inzoomen op het diversiteitsbeleid op de basisschool en daarbij ook oog hebben voor de onderwijsactualiteit hieromtrent.
Een divers-sensitief thema wordt uitgewerkt in de stageschool, waarbij de in de klas aanwezige diversiteit benut wordt als leerkans.
Studenten in het traject werkplekleren ontvangen een aangepaste ECTSfiche (inhoud, studiemateriaal, werkvorm, evaluatie) tijdens het eerste lesmoment.
Studiemateriaal
Boek Agirdag, O. Onderwijs in een gekleurde samenleving
Ander en bijkomend materiaal wordt aangeboden via Toledo.
Toelichting werkvorm
De colleges bestaan enerzijds uit contacturen waarin een aantal theoretische hoofdstukken behandeld worden en anderzijds uit uren coaching bij de opdracht rond divers-sensitief lesgeven. (Zie Toledo voor de precieze kalender.)
Studenten in het traject werkplekleren ontvangen een aangepaste ECTSfiche (inhoud, studiemateriaal, werkvorm, evaluatie) tijdens het eerste lesmoment.
Evaluatieactiviteiten
Identiteit in diversiteit 3 (B-ODISEE-O70390)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Tussentijdse toets over de geziene theorie met bijzondere aandacht voor de vakterminologie.
Opdracht rond divers-sensitief lesgeven (zie Toledo).
Theorie en praktijk staan elk op de helft van de punten.
Studenten in het traject werkplekleren ontvangen een aangepaste ECTSfiche (inhoud, studiemateriaal, werkvorm, evaluatie) tijdens het eerste lesmoment.
Toelichting bij herkansen
Neem contact op met de docent tijdens het moment van de nabespreking van de examens.