Identiteit in diversiteit 3 (B-ODISEE-OBL03A)

3 studiepuntenNederlands16 urenTweede semesterTweede semester
Rubbrecht Leen (coördinator) |  Catteau Hilde |  Rubbrecht Leen
Kernteam Lager Onderwijs (BA)

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OBK17A : Identiteit in diversiteit 3
OAL65A : HAO Identiteit in diversiteit 3
OBS03A : Professionele identiteit 3
OPS05A : Identiteit in diversiteit 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
JPO0YE : Professionele identiteit 3
OAK31A : Identiteit in diversiteit 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAK44A : HAO Identiteit in diversiteit 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAL56A : Identiteit in diversiteit 3
OWL29A : Identiteit in diversiteit 3

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Identiteit in diversiteit 3 (B-ODISEE-OBL03a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht16 urenTweede semesterTweede semester
Catteau Hilde |  Rubbrecht Leen
Kernteam Lager Onderwijs (BA)

Identiteit in diversiteit 3 bouwt voort op Identiteit in diversiteit 1 en Identiteit in diversiteit 2. In de derde opleidingsfase is de focus "de leraar als lid van een schoolteam", een leraar die mee nadenkt over het schoolbeleid. Meer concreet zal Identiteit in diversiteit 3 inzoomen op het diversiteitsbeleid op de basisschool en daarbij ook oog hebben voor de onderwijsactualiteit hieromtrent.  

Een divers-sensitief thema wordt uitgewerkt in de stageschool, waarbij de in de klas aanwezige diversiteit benut wordt als leerkans.

Studenten in het traject werkplekleren ontvangen een aangepaste ECTSfiche (inhoud, studiemateriaal, werkvorm, evaluatie) tijdens het eerste lesmoment.

 

Boek Agirdag, O. Onderwijs in een gekleurde samenleving 

Ander en bijkomend materiaal wordt aangeboden via Toledo.

De colleges bestaan enerzijds uit contacturen waarin een aantal theoretische hoofdstukken behandeld worden en anderzijds uit uren coaching bij de opdracht rond divers-sensitief lesgeven. (Zie Toledo voor de precieze kalender.)

 

Studenten in het traject werkplekleren ontvangen een aangepaste ECTSfiche (inhoud, studiemateriaal, werkvorm, evaluatie) tijdens het eerste lesmoment.

Evaluatieactiviteiten

Identiteit in diversiteit 3 (B-ODISEE-O70390)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Vraagvormen : Gesloten vragen, Open vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Tussentijdse toets over de geziene theorie met bijzondere aandacht voor de vakterminologie.

Opdracht rond divers-sensitief lesgeven (zie Toledo). 

Theorie en praktijk staan elk op de helft van de punten.

 

Studenten in het traject werkplekleren ontvangen een aangepaste ECTSfiche (inhoud, studiemateriaal, werkvorm, evaluatie) tijdens het eerste lesmoment.

Neem contact op met de docent tijdens het moment van de nabespreking van de examens.