Data & application integration (B-ODISEE-OBI36A)
Doelstellingen
Het uitgebreide overzicht van leerresultaten en kerndoelen vind je hier:
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=18140&OPLID=51
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in het onderwijs- en examenreglement.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
4 sp. Data & application integration (B-ODISEE-OBI36a)
Inhoud
- Middleware: Enterprise Service Bus
- ETL - Extract - Transform - Load
- Canonical en System Data Model
- Microservices
- Development van een XML Port met het oog op import / export data
- ETL en ESB Application (bijvoorbeeld Talend of andere integratie software): Repository, metadata, transforming formats, jobs, job orchestration, data import from an ERP system, validatie, enrichment, routing, output
- Standard application interfaces
- Application Integration examples
- Voorbeelden cloud integratie (bijvoorbeeld Docker of gelijkaardige tools)
Studiemateriaal
Studiemateriaal en presentaties beschikbaar op Toledo.
e-books worden voor specifieke delen (zie 'Inhoud') als ondersteunend, doch niet verplicht aan te kopen materiaal als read-only ter beschikking gesteld:
- Cloud Essentials+™ Study Guide - ISBN 978-1-119-64223/24
- CompTIA® Cloud+® - ISBN 978-1-119-44306
- Talend ESB Getting Started Guide - CR Talend.
Toelichting onderwijstaal
De voertaal is Nederlands. Bepaald studiemateriaal kan in het Engels zijn.
Toelichting werkvorm
Combinatie van colleges, gastcolleges, opdrachten (inclusief toets opdracht) en oefeningen tijdens de les.
Evaluatieactiviteiten
Data & application integration (B-ODISEE-O71543)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Het standaard afwezigheids- en evaluatiebeleid van de opleiding is van toepassing. Dit kan u nalezen via https://www.odisee.be/bachelor-toegepaste-informatica-afwezigheidsbeleid
Specifieke aanvullende modaliteiten op het standaard afwezigheids- en evaluatiebeleid worden op Toledo of Ultra toegelicht, per OLA en/of per opdracht.
Voor de OLA Workfield:
Evaluatiecriteria:
- attitude van de student: actieve deelname, professionele houding
- kwaliteit van de documentatie en reflectie: vorm en inhoud van het verslag
- minimaal saldo deelname aan activtieten en events (zie opdrachten) te behalen om te slagen
Voor de OLA International week:
Evaluatiecriteria:
- 40% proces
- 40% product
- 20% presentatie en documentatie
De score van elke student wordt bepaald door de groepsscore te vermenigvuldigen met een individuele factor die berekend wordt op basis van de scores van een peer-assessment.
Aanwezigheid op campus gedurende de volledige week is verplicht. Het eindcijfer wordt proportioneel gecorrigeerd met een NA voor elke halve dag waarop de student te laat of onwettig afwezig was. Vanaf twee dagen afwezigheid, zelfs gewettigd, krijgt de student een NA voor de hele OLA.
Voor de OLA Integration Project:
Een maand voor de deadline krijgt het studententeam van de begeleidende docent en de opdrachtgever feedback met minimale criteria die gehaald moeten worden bij de eindpresentatie.
Een team dat deze minimale criteria niet haalt op de eindpresentatie (en de dan in te dienen documenten) kan niet slagen voor dit OLA.
Evaluatiecriteria:
- 40% proces
- 40% product
- 20% presentatie
Toelichting bij herkansen
De herkansing is een digitale toets over de inhoud van de leerstof en de inhoud van de opdrachten.