HAO Muzische opvoeding 2.1 (B-ODISEE-OAL31A)
Doelstellingen
http://public.hubrussel.be/ancor/ectskerndoel/pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16100&OPLID=248
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
De student getuigt van een muzische grondhouding; met een onbevangen blik mee muzisch willen denken en handelen.
De student heeft kennis gemaakt met verschillende muzische werkvormen, alsook met de verschillende bouwstenen. De studenten hebben geleerd doelen te formuleren, muzische activiteiten uit te werken en concepten vorm te geven. Studenten leerden muzische activiteiten te vertalen naar de klaspraktijk.
Plaats in het onderwijsaanbod
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. HAO Muzische opvoeding 2.1 (B-ODISEE-OAL31a)
Inhoud
Aanbod vanuit kunst en cultuur met accent op verschillende muzische deeldomeinen. Ongeremd ontdekken, speels beleven en spontaan uitdrukken staat centraal. Studenten passen vakspecifieke werkvormen op een geïntegreerde wijze toe. Ze zijn erop gericht om de leefwereld van kinderen muzisch te benaderen.
Toelichting werkvorm
Aanbod vanuit kunst en cultuur met accent op verschillende muzische deeldomeinen. Ongeremd ontdekken, speels beleven en spontaan uitdrukken staat centraal. Studenten passen vakspecifieke werkvormen op een geïntegreerde wijze toe. Ze zijn erop gericht om de leefwereld van kinderen muzisch te benaderen.
“De werkvorm voor dit OLA kan in de loop van het semester omwille van wijzigende omstandigheden n.a.v. de coronacrisis worden gewijzigd, met groter accent op digitale werkvormen en aanbod.”
Evaluatieactiviteiten
HAO Muzische opvoeding 2.1 (B-ODISEE-O70076)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Dit OPO is niet tolereerbaar.
Toonmoment en schriftelijke neerslag van didactische verwerking (zie opdrachtenfiche Toledo)
Toelichting bij herkansen
De student herneemt alle onderdelen van het OPO in EP3, ook die onderdelen waarvoor de student eventueel slaagde.