Onderwijskunde kleuteronderwijs 2.1 (B-ODISEE-OAK10A)
Doelstellingen
http://public.hubrussel.be/ancor/ectskerndoel/pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16052&OPLID=284
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Van de studenten wordt verwacht dat ze de competenties van onderwijskunde 1.1. en 1.2. verworven hebben.
Plaats in het onderwijsaanbod
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
4 sp. Onderwijskunde kleuteronderwijs 2.1 (B-ODISEE-OAK10a)
Inhoud
- Doelgericht werken in het KOV
- Inschatten van de beginsituatie
- Kiezen en uitwerken van een B.C.
- De agenda
- Reflectie, evaluatie en interventie
- Bijsturen vanuit de zorg voor de kinderen
Toelichting werkvorm
De theorie wordt uitgebreid beschreven in de cursus. Het leerpad op Toledo kan de studenten steunen bij het doornemen en verwerken hiervan. De studenten kunnen hun kennis testen aan de hand van de toetsen op toledo.
De studenten weten waar ze moeten op focussen aan de hand van de leerdoelen in de cursus.
Tijdens de lessen wordt vooral ingezoomd op het inoefenen van de theorie. De studenten moeten soms delen ter voorbereiding van de les doornemen of ter verwerking. Er wordt een actieve inbreng verwacht van elke student.
De werkvorm voor dit OPO kan in de loop van het academiejaar omwille van wijzigende omstandigheden n.a.v. de coronacrisis worden gewijzigd, met groter accent op digitale werkvormen en aanbod.
Evaluatieactiviteiten
Onderwijskunde kleuteronderwijs 2.1 (B-ODISEE-O70014)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Dit OPO is niet tolereerbaar.
Er ligt op het examen een sterke klemtoon op het deel over het opstellen en beoordelen van een BC.
Toelichting bij herkansen
Idem EP1.