Stagemobiliteit in Europa (B-ODISEE-JPW350)
Doelstellingen
http://public.hubrussel.be/ancor/ectskerndoel/pages/OPOKerndoel.aspx?OID=13292&OPLID=279
Afhankelijk van de stageplaats en de afstudeerrichting die de student volgt zullen een aantal kerndoelen uit de lijst aan bod komen tijdens de stage
Begintermen
Een student mag niet aan de stage beginnen als er nog opleidingsonderdelen van de eerste opleidingsfase in het ISP zijn opgenomen. Een ISP-traject van meer dan 68 studiepunten waarin "Stage" en "Bachelorproef" zijn opgenomen wordt niet toegestaan. Enkel in uitzonderlijke individuele omstandigheden en mits gemotiveerde aanvraag zal hierop een uitzondering worden toegestaan.
"Stage" en "Bachelorproef" vormen het sluitstuk van de opleiding. De student heeft normaliter alle andere OPO's van de derde opleidingsfase gevolgd bij de aanvang van de stage.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor in de chemie - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting biochemie) 180 sp.
- Bachelor in de chemie - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting chemie) 180 sp.
- Bachelor in de chemie - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting milieutechnologie) 180 sp.
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
18 sp. Stagemobiliteit in Europa (B-ODISEE-JLW495)
Inhoud
Labo-opdrachten (routine en speciale opdrachten kaderend in één of meer projecten) voorbereiden en uitvoeren;
Poster over stageplaats en stage-opdracht opstellen en poster presenteren aan studenten en docenten;
Zelfstandig literatuuronderzoek over het onderzoeksterrein waarin men betrokken is en aanleggen van een portfolio over het onderzoek;
Mondeling en schriftelijk rapporteren.
Studiemateriaal
Stagevademecum
Documentatie ter beschikking gesteld door stagementor op stageplaats
Toelichting werkvorm
De student wordt tijdens de stage bijgestaan door een stagementor op de stageplaats zelf en een stagebegeleider van de hogeschool. De stagebegeleider bezoekt de stagiair op de stageplaats. Communicatie tussen stagebegeleider en student verloopt via maandelijkse rapportering, terugkomdagen. Er wordt een tussentijdse evaluatie gedaan waarover de student feedback ontvangt van stagementor en stagebegeleider. De student maakt een poster over de stageplaats/stageopdracht en presenteert deze poster tijdens een terugkomdag aan studenten en docenten.
Evaluatieactiviteiten
Stagemobiliteit in Europa (B-ODISEE-H74008)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Permanente evaluatie van hoger vermelde competenties gebeurt door de stagementor in het externe laboratorium (80 %). De stagebegeleider (hogeschooldocent) evalueert mede(20 %). Bij de laatstvermelde evaluatie telt ook de evaluatie van de poster (opmaak + presentatie) mee.
Hiertoe worden speciaal ontworpen evaluatieformulieren gebruikt. De evaluatieformulieren staan ter beschikking op de opleidingscommunity op Toledo onder het item "stage".
Indien de stage omwille van ernstige onregelmatigheden van de student vroegtijdig beëindigd wordt, kan dit resulteren in een onvoldoende score bij de evaluatie
Toelichting bij herkansen
Er is geen tweede examenkans.